Lign Multiwood fördjupar samarbetet med W O W Flooring

Lign Multiwood fördjupar samarbetet med W O W Flooring Lign Multiwood och W O W Flooring intensifierar sitt samarbete och har slutit avtal om gemensam utveckling av nya golvprodukter X-HARD(TM) CaLignum®, främst avsedda för objektsmarknaden. W O W Flooring blev tidigare i år den första golvtillverkare som lanserade produkten X-HARD(TM) med ytskikt i CaLignum®. Produkterna har rönt ett stort intresse från marknaden både i Sverige och utomlands. W O W som har en total produktionskapacitet på 500 000 m2 per år presenterade i veckan sin nya strategi som innebär att man styr över sin tillverkning från mjuka furugolv till hårda trägolv. I den nya strategin kommer Lign Multiwoods kompri-merade trä, CaLignum®, att utgöra en viktig hörnsten. Lign Multiwood och W O W kommer tillsammans att utveckla nya produkter med ytskikt i CaLignum® av tre träslag al, björk och ek. under varumärket X-HARD(TM). Produkterna kommer i första hand att marknadsföras till den s k objektsmarknaden, ny- till- och ombyggnad av större fastigheter och lokaler, och kommer att tillverkas i dimensioner som är anpassade för den marknaden. -Vi ska göra marknadens bästa trägolv, men inte det billigaste. Våra kunder ska tycka om det exklusivare ytskiktet. Omsätta synintryck till känsla och vara beredda att betala lite mer, säger Peter Cederwall VD i W O W Flooring. -Walk on Woods synsätt ligger helt i linje med vår strategi att marknadsföra CaLignum® som ett exklusivt material både vad gäller utseende och egenskaper, säger Erik Nordén VD i Lign Multiwood AB. Vi är mycket nöjda med det samarbetsavtal som slutits och är övertygade om att samarbetet stärker båda företagen. För mer information: VD Erik Nordén, tfn: 0240-65 01 20, 070-417 24 94 Lign Multiwood är ett högteknologiskt företag med en egenutvecklad revolutionerande förädlingsteknik, CaLignum®, inom den trämekaniska industrin. Företagets affärsidé är att på basis av egna patent utveckla, producera och sälja komponenter för byggnation och inredning, med överlägsna egenskaper vad gäller hårdhet, slittålighet och skönhet. Huvudkontoret är lokaliserat i Söderbärke i södra Dalarna och bolaget har idag 29 anställda. Lign Multiwood AB inledde kommersialisering av sina produkter hösten 2001. För närvarande är bolaget noterat på JP Nordiskas hemsida under rubriken "Inofficiella noteringar". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/17/20021217BIT00110/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/17/20021217BIT00110/wkr0002.pdf