Lign Multiwood förstärker marknadsavdelningen

Lign Multiwood förstärker marknadsavdelningen Träförädlingsföretaget Lign Multiwood AB förstärker marknadsavdelningen med ytterligare en person. Från och med februari 2002 anställs Thomas Nilsson med lång erfarenhet från liknande befattningar inom bygg- och inredningsindustrin. Lign Multiwood har under hösten påbörjat kommersialiseringen av sina unika produkter baserade på den egenutvecklade CaLignum-tekniken. - Thomas har lång erfarenhet av att jobba med både arkitekter och slutanvändarna av våra produkter, vilket är en stor tillgång för oss, säger Karl-Axel Barkentin, marknadschef på Lign Multiwood AB. Det är tillfredsställande att kunna anställa en person med en sådan bred och gedigen marknadsbakgrund som Thomas har. Thomas Nilsson, 51 år, tillträder sin tjänst i februari 2002. För närvarande arbetar han med marknadsföring och försäljning av marin inredning till fartyg på IMAC AB. Innan dess marknadsförde han byggkeramik på Partek Höganäs AB (idag CC Höganäs AB). Sammanlagd har Thomas över 20 års erfarenhet av marknadsföring och försäljning av produkter inom bygg- och inredningsindustrin. - Lign Multiwood är ett företag som satsar friskt framåt och gör något nytt inom ett traditionellt område, säger Thomas Nilsson. Jag ser fram emot att vara med och bygga upp företaget, inte minst att få använda och dela med mig av mina erfarenheter och kontakter. - Lign Multiwood är ett högteknologiskt företag med en egenutvecklad revolutionerande förädlingsteknik, CaLignum®, inom den trämekaniska industrin. Företagets affärsidé är att på basis av egna patent utveckla, producera och sälja trä för byggnation och inredning, med överlägsna egenskaper vad gäller hårdhet, slittålighet och skönhet. Huvudkontoret är lokaliserat i Söderbärke i södra Dalarna och bolaget har idag 16 anställda. Lign Multiwood AB förebereder en kommersiell lansering hösten 2001. För närvarande är bolaget noterat på Aragons inofficiella lista. För mer information, kontakta Karl-Axel Barkentin, tel: 0240-650120 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/15/20011115BIT00150/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/15/20011115BIT00150/bit0001.pdf