• Lign Multiwood/

Ordinarie bolagsstämma valde Kjetil Holta till ny styrelseledamot i Lign Multiwood samt bemyndigade emissioner På Lign Multiwoods ordinarie bolagsstämma den 22 maj 2002 valdes Kjetil Holta till ny styrelseledamot efter Lennart Castwall som avböjt omval. Kjetil Holta är född 1965 och utbildad civilekonom, han är verksam som investeringsdirektör i Hoegh OH ANS. Övriga styrelseuppdrag som Kjetil Holta innehar är bl a Tinfos AS, Wood Polymer Tecnologies AS samt SUSAB Tenant Insurance Group. Vid bolagsstämman beslutades även om att bemyndiga styrelsen att vid ett eller flera tillfällen genomföra nyemission av högst 12.000.000 B- aktier. Styrelsen har därvid rätt att avvika från aktieägarnas företrädesrätt i den mån styrelsen anser det nödvändigt för bolagets kapitalanskaffning. För mer information: VD Curt Lindhe, tfn: 0240-65 01 20, 070-417 24 91 Ekonomichef Erik Nordén, tfn: 0240-65 02 41, 070-417 24 94 Lign Multiwood är ett högteknologiskt företag med en egenutvecklad revolutionerande förädlingsteknik, CaLignum®, inom den trämekaniska industrin. Företagets affärsidé är att på basis av egna patent utveckla, producera och sälja komponenter för byggnation och inredning, med överlägsna egenskaper vad gäller hårdhet, slittålighet och skönhet. Huvudkontoret är lokaliserat i Söderbärke i södra Dalarna och bolaget har idag 29 anställda. Lign Multiwood AB inledde kommersialisering av sina produkter hösten 2001. För närvarande är bolaget noterat på Aragons inofficiella lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/23/20020523BIT00960/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/05/23/20020523BIT00960/wkr0002.pdf