Stigande orderingång och försäljning

Stigande orderingång och försäljning Under första kvartalet 2002 har Lign Multiwood haft en orderingång på 930 TSEK. Försäljningen under samma period var 880 TSEK. Den stigande orderingången och försäljningen för CaLignum® är främst en funktion av att Lign Multiwood gått in i en fas av intensifierad kommersialisering. Fasen inleddes under tredje kvartalet år 2001 och har inneburit ökad orderingång och leveranser. Under helåret 2001 uppgick orderingången till 410 TSEK och försäljningen till 381 TSEK. Den intensivare kommersialiseringsfasen, med stigande produktion, ställer krav på ytterligare rörelsekapital och utveckling/effektivisering av produktionsprocessen, samt fortsatta marknadsinvesteringar. Styrelsen avser därför att under året förstärka bolagets kapitalbas. Lign Multiwood's ambitionsmål att sälja 13.000 ton CaLignum-trä, motsvarande 250 miljoner SEK, under perioden hösten 2004 och hösten 2005 kvarstår. Lign Multiwood har som mål att nå break-even i slutet av 2004. För mer information: VD Curt Lindhe, tfn: 0240-65 01 20, 070-417 24 91 Ekonomichef Erik Nordén, tfn: 0240-65 02 41, 070-417 24 94 Lign Multiwood är ett högteknologiskt företag med en egenutvecklad revolutionerande förädlingsteknik, CaLignum®, inom den trämekaniska industrin. Företagets affärsidé är att på basis av egna patent utveckla, producera och sälja komponenter för byggnation och inredning, med överlägsna egenskaper vad gäller hårdhet, slittålighet och skönhet. Huvudkontoret är lokaliserat i Söderbärke i södra Dalarna och bolaget har idag 29 anställda. Lign Multiwood AB inledde kommersialisering av sina produkter hösten 2001. För närvarande är bolaget noterat på Aragons inofficiella lista. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/17/20020417BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/04/17/20020417BIT00130/wkr0002.pdf