Profilrestauranger i Stockholm upprepar, även i år, sitt mycket omtyckta sommarerbjudande

Report this content

Profilrestauranger erbjuder under sommarperioden 16 juni till 16 augusti en sommarmeny på alla sina restauranger. I Stockholm är det DramatenRestaurangerna, Haga Forum och Skansen Restaurangerna. Alla tre har komponerat ihop en egen meny men gemensamt för dem alla är att den är baserad på råvarorna lax och kalv.

Erbjudandet som är två rätter och ett glas vin för 245 kr/person går att boka på www.profilrestauranger.se. Där kan man även tävla om en gratis sommarmiddag för två.

På Frippes (DramatenRestaurangerna) serveras till förrätt en Sotad sockersaltad lax som serveras med hyvlade gulbetor, grönärthummus samt syltad rödlök. På Haga Forum serveras till varmrätt en Grillad lågtemperaturbakad kalvrostbiff med sparrisrisotto och parmesansås och på Skansen erbjuds en Gödkalvrostbiff med äppel- och russinchutney samt ljummen potatissallad. Alla menyer finns på www.profilrestauranger.se.

- Lax har vi valt för att det är en svensk klassiker och på våren/sommaren är den gravade, rökta och rimmade laxen en efterlängtad råvara med många variationsmöjligheter. Dessutom har vi ett ständigt ökat flöde av internationella gäster på våra restauranger och självklart vill vi visa det riktigt svenska. Kalv, hör också årstiden till. Ett ljust kött med många möjligheter att kombinera med våra svenska primörer. Våra köksmästare har många möjligheter att göra en riktigt härlig sommarmåltid med sitt eget signum, säger Anna-Karin Norin, Källarmästare på Skansens Restauranger.

Christer Lundberg, Commercial Director
Christer.lundberg@ligula.se
Tel +46 70 737 00 24

Profilrestauranger AB är ett privatägt restaurangföretag med stora ambitioner. Affärsidén är att driva restauranger med egna tydliga profiler. Vi driver idag välprofilerade restaurangenheter, såsom Skansens Restauranger, DramatenRestaurangerna och Haga Forum i Stockholm, Restaurang Trädgår´n och ETT i Göteborg, Rådhuskällaren i Malmö samt Ronnums Herrgård utanför Vänersborg. Läs mer på www.profilrestauranger.se