Taklyftstillverkaren Liko vinner stora anbud

Report this content

Taklyftstillverkaren Liko vinner stora anbud Sveriges största aktör inom personlyftsbranschen, det privatägda familjeföretaget Liko AB, tar hem två stora taklyftsordrar på den svenska marknaden. Affärerna, som har ett totalt ordervärde på c:a 1,5 miljoner kronor, avser försäljning och installation av taklyftssystem vid nybyggnationer i Östersunds kommun samt Södertälje kommun. Dessa ordrar är bara ett par i raden av lyckade affärer. De senaste månaderna har Liko vunnit ett flertal liknande stora anbud med ett totalt värde på c:a 6 miljoner kronor. Affären i Östersunds kommun avslutades i konkurrens mellan Liko och börsnoterade Human Care AB. Med en ny taklyftslösning från Liko var valet självklart för kunden. Liko har den senaste tiden vunnit flera liknande anbud mot just Human Care. - I och med dessa ordrar, och många liknande runt om i världen, bevisar Liko sin ställning som Sveriges och Nordens ledande personlyfttillverkare när det gäller funktion, service och kvalitet, säger Likos VD Hardy Brännström. Företaget Liko och grundaren Gunnar Liljedahl har genom åren fått motta ett antal utmärkelser, såsom NUTEKs tillväxtpris, Hermes exportpris (Exportrådet), samt "Årets Entreprenör". En stark produktutveckling med lösningar som baseras på kundens behov brukar ofta beskrivas som nyckeln till framgångarna. - När vårdpersonalen själv får vara med och bestämma vilken utrustning som ska användas i verksamheten, brukar valet av personlyftar i de allra flesta fall bli utrustning från Liko, avslutar Hardy Brännström. Kontakter för mer information: Hardy Brännström, VD: tel 0920-24 47 25, mobil 070-628 10 22. E-post: hardy.brannstrom@liko.se Gunnar Rönnbäck, chef Sverigedivisionen: tel 0920-24 75 16, mobil 070-334 87 30. E-post: gunnar.ronnback@liko.se Besök gärna också vår webbplats www.liko.se för mer information om oss och våra produkter. I vårt presscenter, http://www.liko.se/press hittar du gratis bilder med anknytning till denna artikel. Mer information på: http://www.liko.se/press ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/02/20030528BIT00640/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/06/02/20030528BIT00640/wkr0002.pdf