Vinnare av Likvidums stipendium 2023

Report this content

Med en stark hängivenhet för att öka förståelsen kring finans och privatekonomi strävar vi ständigt efter att vägleda våra kunder mot välgrundade beslut när det kommer till privatlån. Vårt stipendieprogram är en hyllning till de studenter som berikar vårt kunskapsområde med sina insikter och innovativa perspektiv. Stipendierna är vardera värda 5 000 kr, samt delas ut en gång om året och är helt skattefria.

Vinnare av Likvidums Ekonomistipendium för 2023 blev två elever från Högskolan Väst.

Motivering: ”Framstående prestationer inom redovisning och engagemang för att stödja studenter på skolan

Deras imponerande prestationer inkluderar att ha författat examensarbetet som vann priset för bästa uppsats inom redovisningsinriktningen. Dessutom har de aktivt delat med sig av sina erfarenheter genom intervjuer och rådgivning för att underlätta för andra studenter som arbetar med sina uppsatser. Denna dedikation att stödja och guida sina kollegor visar på deras engagemang för att skapa en gynnsam och stöttande akademisk miljö.

Vinnare av Likvidums stipendium för utlandsstudier 2023 blev en elev från Lunds univsersitet.

Motivering: Internationell utbildning och kulturellt utbyte

Eleven från Lunds universitet har ansökt om Likvidums stipendium för att finansiera sitt utbytesprogram vid IE Business School i Madrid under våren 2024. Hans önskan att fördjupa sig i ämnet ekonomi och samtidigt utforska en ny kultur och en annan del av världen visar på en stark vilja till personlig och akademisk utveckling.

Arenavägen 27
info@likvidum.se
08-121 314 71

Likvidum är en aktör på den svenska finansmarknaden. Vi hjälper våra kunder jämföra lån och långivare, så att de kan hitta det billigaste alternativet utifrån sina förutsättningar. Sedan starten 2015 har vi hjälpt fler än 150 000 svenskar att låna pengar billigare.