Limt erhåller order inom området TV-Automation från Korea

Limt erhåller order inom området TV-Automation från Korea Limt AB´s dotterbolag i USA, Limt Inc. har idag skrivit ett avtal med In- Chon ICN Cable Network i Korea, avseende installation av Limts system för TV-automation, "MultiCaster" i sitt centrala nätverk för att effektivisera programmering och drift för kabel-TV bolag i hela Syd Korea. Limts har genom sin återförsäljare i Korea, JW Systems redan över 90% marknadsandel inom området för lokal infogning av TV-reklam inom Kabel-TV industrin, och expanderar nu verksamheten till att även inkludera marknadsområdet TV-automation. Limts nya system MultiCaster representerar en helt ny lösning för TV- automation designad från grunden, och för att klara övergången till digitala TV-sändningar. MultiCaster vänder sig till TV-stationer med flera kanaler, där man på ett effektivt sätt med en begränsad bemanning vill kunna övervaka och sköta driften. Många TV-stationer i Korea arbetar fortfarande i en analog miljö, och MultiCaster gör det möjligt för dem att i en övergång till digital TV använda sig av befintliga analoga komponenter. Limt i korthet LIMT utvecklar, producerar, marknadsför och installerar produkter och tjänster inom TV-teknik området bland annat för automatisering av TV stationer och infogning av lokala reklaminslag i en nationell eller regional TV-sändning. Bolaget säljer kompletta systemlösningar med egenutvecklad hård- och mjukvara. Limt bearbetar marknaden för kabel- och TV-bolag samt informationslämnare med en fokusering på i första hand USA och utvalda länder i Europa. För mer information, besök vår hemsida: www.cml.com. För ytterligare information kontakta: Kaj Björkman, Verkställande Direktör Limt AB, Stockholm, Sverige Tel: 08-562 110 00 Michael Watson, Verkställande Direktör, Limt Inc., El Cajon, USA Tel +1 619 596 8968 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00040/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00040/bit0002.pdf