Limt i konkurs

Limt i konkurs TV-teknikbolaget Limt har idag ansökt om konkurs. Konkursansökan omfattar moderbolaget Limt AB i Stockholm och dotterbolaget Limt Technology AB i Sundsvall. Som tidigare meddelats genomförde Limt under oktober-november en nyemission, som i det då rådande oroliga börsklimatet ej tecknades i tillräcklig omfattning för att säkerställa genomförandet av bolagets beslutade planer och nya inriktning. Emissionen tecknades endast i begränsad omfattning varför styrelsen då beslutade att återbetala samtliga emissionslikvider. Trots att huvudägarna därefter fortsatt finansiera den fortsatta framdriften, för att hitta en långsiktig lösning, så har arbetet med att knyta upp strategiska partners och investorer ej lyckats inom ramen för tillgänglig finansiering. Styrelsen tvingas därför ansöka om att försätta bolagen i konkurs. Limt i korthet Limts affärsidé är att utveckla marknadsledande lösningar och tjänster för säker och tillförlitlig distribution av digital medieinformation. Företaget utvecklar och marknadsför lösningar och tjänster inom områdena Digital Mediedistribution, Företags-TV och system för infogning av lokal TV-reklam i en nationell eller regional TV-sändning. För mer information, besök vår hemsida: www.cml.com. För ytterligare information kontakta: Kaj Björkman, Verkställande Direktör Limt AB, Stockholm, Sverige Tel: 08-562 110 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT01080/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/12/12/20001212BIT01080/bit0002.pdf