Limt når 95% marknadsandel i Korea

Limt når 95% marknadsandel i Korea Limt, Inc har genomfört sin 17:e leverans till Korea av sin egna digitala enkanals videoserver-system DMM, för lokal infogning av TV-reklam. Tillsammans med sin agent i Korea har Limt i och med detta gjort över 130 installationer i Korea. Detta innebär att Limt har säkrat 100% av försäljningen av utrustning för lokal infogning av TV-reklam i Korea detta år, och innehar en total marknadsandel på 95% i Korea. Den Koreanska marknaden inom kabel-industrin är väldigt stark, och Limt planerar att fortsättningsvis leverara två system per månad under resten av året genom sin agent JW Systems. Den genomsnittliga storleken på systemen har vuxit från två till fyra kanaler, men många system som installerats under året har legat mellan 12-20 kanaler. Limt Inc. håller dessutom på att avsluta sin första installation i Korea av sitt system för TV-automation - MultiCaster, som beräknas att vara klar under augusti. Limt i korthet LIMT utvecklar, producerar, marknadsför och installerar produkter och tjänster inom TV-teknik området bland annat för automatisering av TV stationer och infogning av lokala reklaminslag i en nationell eller regional TV-sändning. Bolaget säljer kompletta systemlösningar med egenutvecklad hård- och mjukvara. Limt bearbetar marknaden för kabel- och TV-bolag samt informationslämnare med en fokusering på i första hand USA och utvalda länder i Europa. För mer information, besök vår hemsida: www.cml.com. För ytterligare information kontakta: Kaj Björkman, Verkställande Direktör Limt AB, Stockholm, Sverige Tel: 08-562 110 00 Michael Watson, Verkställande Direktör, Limt Inc., El Cajon, USA Tel +1 619 596 8968 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/07/20000807BIT00400/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/07/20000807BIT00400/bit0002.pdf