Limt's bolagsstämma godkände beslut om nyemission på 53 Mkr

Limt´s bolagsstämma godkände beslut om nyemission på 53 Mkr Vid extra bolagsstämma i Limt AB den 28 september 2000 godkändes styrelsens beslut om nyemission, ändring av bolagsordning, samt bemyndigande att ge ut ett nytt optionsprogram. Nyemissionen sker till teckningskursen 2 kronor per aktie, med företrädesrätt för aktieägarna i relationen en ny aktie för varje befintlig aktie. Härigenom kan högst 26.643.700 aktier ges ut, vilket innebär att Limt vid fulltecknad nyemission tillförs ca 52 Mkr efter emissionskostnader. Teckning skall ske under perioden 11 oktober - 1 november 2000. Vid bolagsstämman beslutades vidare att höja bolagsordningens gränser för aktiekapitalet, till att omfatta intervallet 30-120 Mkr. Stämman bemyndigade även styrelsen att före nästa ordinarie bolagsstämma besluta om nyemission av aktier, konertibla skuldebrev eller skuldebrev förenade med optionsrätter. Skälet till att avvikelse skall kunna ske från aktieägares företrädesrätt är att möjliggöra ytterligare kapitalanskaffning från institutionella ägare, företagsförvärv samt att omvandla bolagets skulder till aktiekapital. Slutligen fattades beslut om att antaga ett förslag till emission av skuldebrev med avskiljbara optionsrätter om emission av högst 6.000.000 skuldebrev. Styrelsen förklarade på en fråga från de närvarande aktieägarna, beträffande notering av bolaget, att man avser att officellt notera bolaget så snart detta är praktiskt möjligt. Limt är inofficellt noterat och aktiehandeln administrerats av D. Carnegie AB. Per den 31 augusti 2000 var antalet aktieägare 3.336. Limt, affärsidé är att utveckla marknadsledande lösningar och tjänster för säker och tillförlitlig distribution av digital mediainformation. Företaget utvecklar och marknadsför lösningar och tjänster inom områdena digital mediadistribution, och system för infogning av lokal TV-reklam i en nationell eller regional TV-sändning. För mer information, besök bolagets hemsida: www.cml.com. För ytterligare information kontakta: Lars Grönberg, Styrelseordförande, Mobiltel 070 -7275455 Kaj Björkman, Verkställande direktör Limt AB, tel. 08 - 562 110 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00350/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/09/29/20000929BIT00350/bit0002.pdf