Limt säljer produktdivision i USA

Limt säljer produktdivision i USA Limt AB´s dotterbolag i USA, Channelmatic Inc. har sålt produktdivisionen "Analogue Control & Switching" till det San Diego baserade företaget Media Control Systems LLC. Affären innefattar lager, produktion och produkträttigheter för en äldre generation av analoga produkter som riktar sig till TV-industrin. Den sålda verksamheten har under senaste året genererat förluster för bolaget. Strukturaffären innebär att Channelmatic nu kan sänka kostnaderna med upp till 2 miljoner dollar på årsbasis från Juli, 2000. Av bolagets personal följer 5 personer med till det nya företaget samt därutöver har ytterligare 8 personer avvecklats. Limt har i samband försäljningen med erhållit en kontantbetalning ,samt kommer att få royaltyintäkter under 3 år av köparen. I och med strukturomvandlingen i Channelmatic Inc, kommer företaget nu att koncentrera verksamheten mot vidareutveckling inom TV-Automation och produkten Multi-Caster. Limt i korthet LIMT utvecklar, producerar, marknadsför och installerar produkter och tjänster inom TV-teknik området bland annat för automatisering av TV stationer och infogning av lokala reklaminslag i en nationell eller regional TV-sändning. Bolaget säljer kompletta systemlösningar med egenutvecklad hård- och mjukvara. Limt bearbetar marknaden för kabel- och TV-bolag samt informationslämnare med en fokusering på i första hand USA och utvalda länder i Europa. För mer information, besök vår hemsida: www.cml.com. För ytterligare information kontakta: Kaj Björkman, Verkställande Direktör Limt AB, Stockholm, Sverige Tel: 08-562 110 00 Michael Watson, Verkställande Direktör, Limt Inc., El Cajon, USA Tel +1 619 596 8968 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00750/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/06/05/20000605BIT00750/bit0002.pdf