Limt säljer system för lokal TV-reklam till Fidelity Telephone

Limt säljer system för lokal TV-reklam till Fidelity Telephone Limt AB´s dotterbolag i USA, Limt, Inc., har skrivit ett avtal med Fidelity Telephone avseende leverans av Limt´s digitala system för lokal TV-reklam. Fidelity Telephone äger flertalet kabel franchise i Sullivan, Missouri, USA där systemet kommer att installeras. Ordern har ett värde av ca 0.5 miljoner kronor och avser leverans av ett 9 kanalers DMM system inklusive central styrutrustning. Fidelity Telephone valde Limts system tack vare systemets unika kanal delnings möjligheter som möjliggör lokal TV annonsering till ett lägre pris, utan att kompromissa på tillgänglighet eller tillförlitlighet. Systemlösningen innebär att upp till 4 kabel kanaler kan dela på en en- kanals videoserver. Limts åtagande inkluderar installation, utbildning och support av systemet. Limt i korthet LIMT utvecklar, producerar, marknadsför och installerar produkter och tjänster inom TV-teknik området bland annat för automatisering av TV stationer och infogning av lokala reklaminslag i en nationell eller regional TV-sändning. Bolaget säljer kompletta systemlösningar med egenutvecklad hård- och mjukvara. Limt bearbetar marknaden för kabel- och TV-bolag samt informationslämnare med en fokusering på i första hand USA och utvalda länder i Europa. För mer information, besök vår hemsida: www.cml.com. För ytterligare information kontakta: Kaj Björkman, Verkställande Direktör LIMT AB, Stockholm, Sverige Tel: 08-562 110 00 Michael Watson, VD Limt Inc., El Cajon, USA Tel +1 619 596 8968 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00870/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/04/07/20000407BIT00870/bit0002.pdf