Ny styrelseordförande i Limt AB

Ny styrelseordförande i Limt AB Vid en extra bolagsstämma i Limt AB den 16 Augusti valdes en delvis ny styrelse. Ulf J. Johansson,avgick ur styrelsen, vilket tidigare aviserats vid den ordinarie stämman. Lars Grönberg utsågs till ny ordförande vid det efterföljande konstituerande styrelsemötet. Lars Grönberg har en bred erfarenhet från IT & Telekom sektorn, där han t.ex. varit verksam inom Kinnevik, Rank Xerox och Tele Danmark. Han är idag styrelsemedlem i bl.a. Tele1 Europe, Core Ventures, Smarteq och Precise Biometrics. Limt handlas via D. Carnegie AB och är inofficiellt noterat. Bolaget har ca 3400 aktieägare. Limt i korthet LIMT utvecklar, producerar, marknadsför och installerar produkter och tjänster inom TV-teknik området bland annat för automatisering av TV stationer och infogning av lokala reklaminslag i en nationell eller regional TV-sändning. Bolaget säljer kompletta systemlösningar med egenutvecklad hård- och mjukvara. Limt bearbetar marknaden för kabel- och TV-bolag samt informationslämnare med en fokusering på i första hand USA och utvalda länder i Europa. För mer information, besök vår hemsida: www.cml.com. För ytterligare information kontakta: Kaj Björkman, Verkställande Direktör Limt AB, Stockholm, Sverige Tel: 08-562 110 00 Lars Grönberg, Styrelseordförande Limt AB, Tel 070-7275455 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/08/17/20000817BIT01000/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/08/17/20000817BIT01000/bit0002.pdf