Ge ditt hus en "ansiktslyftning" - rama in ditt hus med nya rännor och stuprör!

Lindab, Sveriges ledande tillverkare av takavvattningssystem, lanserar under våren en ny serie rännor och stuprör i stål i åtta olika kulörer.

"Vi har tagit fram de nya färgvalen med tanke på att dagens villaägare månar om helhetsintrycket och har upptäckt att man enkelt kan uppnå stor effekt genom att byta sina rännor och stuprör", säger Lindabs Marknadschef, Bengt Andersson.

Alla känner ju till att rännor och rör fyller en viktig funktion, men nu börjar de också uppmärksammas som del av designen. Genom valet av kulör kan man välja om rännorna och stuprören skall framstå som en del av husets fasad eller om man önskar uppnå ett mer kontrastfyllt uttryck. "Man kan t.ex. få en väldigt fin effekt med rännor i lackerat rött till ett hus i vit puts," säger Bengt Andersson.

Takavvattningssystemet som går under namnet Lindab Rainline innefattar rör, rännor, böjar, hållare och ändstycken i en rad dimensioner som enkelt monteras utan behov av kitt eller specialverktyg och passar de mest skiftande byggnationer.

Gå in på www.takavvattning.se för att se hur huset ändrar utseende med olika färger på rännor och stuprör, fasad eller tak. Här kan du välja olika husmodeller och testa färgkombinationer. Samtidigt kan du enkelt räkna ut vad du behöver om du skall renovera eller bygga nytt, samt hitta din lokala återförsäljare.

215 ord

Bengt Andersson, Marknadschef Lindab Sverige

Mikael Carlsson, Marknadskommunikation Lindab Profile

Stödmaterial:

Bild i jpg format
Högupplösta bilder kan fås genom Mikael Carlsson, Lindab Profile

Mer om Lindab Rainline:

För mer kommentarer om färg och materialval, kontakta Mikael Carlsson, marknadschef på Lindab Profil AB:

Kampanjen omfattar annonsering i press, på Internet, i butik och pågår från april till oktober i Sverige och Norge.

Om Lindab:

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och systemlösningar av tunnplåt och stål för byggnadsindustrin.

De två affärsområdena, Ventilation och Profile, tillhandahåller allt från kompletta lösningar för inneklimat och byggnadssystem, till individuella ventilations- och byggnadskomponenter för alla typer av byggnader.

Lindab-koncernen har 4 000 medarbetare i 28 länder, varav ca 680 på Bjärehalvön. Huvudkontoret är baserat i Grevie, utanför Båstad.