Lindab Båstad Marathon ställs in i år

Arrangören har tyvärr meddelat att de beslutat sig för att ställa in årets upplaga av Lindab Båstad Marathon. Samtliga anmälda kommer att kontaktas via e-mail och få deltagaravgiften återbetald. Lindab Båstad Marathon var planerat till den 1 juli.

Lindab är stolt huvudsponsor av Båstad Marathon sedan två år tillbaka och har haft ett mycket bra samarbete med arrangören. Det är ett motionslopp som visar upp Bjärehalvöns vackra natur och skapar stolthet och engagemang i Båstad kommun. Lindab kommer att verka för att motionsloppet ska fortsätta arrangeras framöver. Nuvarande arrangör har svårighet att fortsätta med sitt uppdrag och en ny arrangör kommer därmed att eftersökas.

Catharina Paulcén
Head of Corporate Communications
E-post: catharina.paulcen@lindab.com
Mobil: +46 (0) 701 48 99 65

Kort om Lindab

Lindab är ett ledande ventilationsbolag i Europa. Lindab utvecklar, tillverkar, marknadsför och distribuerar produkter och systemlösningar för energieffektiv ventilation och ett hälsosamt inomhusklimat. Produkterna kännetecknas av hög kvalitet, montagevänlighet och miljötänkande.

Koncernen omsatte 12 366 MSEK år 2022 och är etablerad i 20 länder med cirka 5 000 medarbetare. Norden stod för 53 procent av försäljningen 2022, Västeuropa för 34 procent, Centraleuropa för 12 procent och Övriga marknader för 1 procent.

Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm, Large Cap, under kortnamnet LIAB.