Lindab lanserar stilrena fasadkassetter med "klickmontage"

Lindab lanserar nu sin nya fasadkassett "Premium" i Danmark och Sverige. Den nya fasadbeklädnadsprodukten är främst ämnad för den nordiska marknaden, men även Lindab Building Systems kommer att erbjuda den till sina kunder för kompletta stålbyggnadssystem runtom i Europa.

"Fasadkassett Premium är en produkt som framgångsrikt kombinerar målsättningarna att försköna byggnaden och att förenkla byggandet", säger Johan Andersson, produktchef på Lindab. "Kassetten har en dold infästning som ger en stilren finish, samtidigt är montaget väldigt enkelt tack vare "klickfunktion" i skarven", förklarar Johan Andersson.

Kassetten kan beställas i valfri kulör utöver de fyra standardkulörerna vilket ger stort utrymme för kreativitet vid både renovering och nybygge. Den tillhörande programvaran är integrerad med produktionen för att säkerställa att arkitektens ritning är genomförbar i verkligheten. Detta betyder att man får en exakt bild av hur fasaden kommer att se ut och att leveransen överensstämmer med montageritningarna.

Mer information om fasadkassett Premium finns på Lindab Sveriges hemsida, se länk: http://www.lindab.se/default.asp?TipID=9906

Johan Andersson, produktchef

Bilagor:
jpg bilder. För högupplösta bilder kontakta Johan Andersson

Om Lindab-koncernen:

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och systemlösningar av stål och tunnplåt för byggindustrin.

De två affärsområdena, Profile och Ventilation, tillhandahåller kompletta lösningar för byggnadssystem och inneklimat såväl som enskilda bygg- och ventilationskomponenter för alla typer av byggnader.

Lindab är noterat på Nasdaq OMX Nordic Exchange, Stockholm, Large Cap under kortnamnet "LIAB".

Lindab-koncernen omsatte runt 9,8 miljarder SEK under 2008 och har cirka 5 000 medarbetare i 31 länder. Huvudkontoret ligger i Grevie, utanför Båstad i nordvästra Skåne. Se även www.lindabgroup.com