Nu slås det på trumman hos Lindab!

Jeerk, rytmartistgrupp, väckte stor uppståndelse med sitt ljudliga framträdande i Lindabs monter på Nordbyggmässan i Stockholm i slutet på januari.

Både unga och gamla samlades för att beundra gänget som fick Lindabs ventilations- och takavvattningsprodukter att låta som professionella slaginstrument. "Dom låter grymt", sade Bobo, talesman för gruppen. "Scenografiskt funkar dom också - det är plåtigt, tungt och industriellt. Vi gillar det så mycket att vi nu planerar använda det i vår nya show på Trägår'n i Göteborg i vår.

"Jeerks uppträdande var en braksuccé,"säger Lars Dahlström, chef för extern kommunikation på Lindab. "Trots att vi kommer med många nyheter och syns mycket i branschmedia så är det inte så många som känner till Lindab utanför plåtslageri-och ventilationsbranscherna. Det är jättekul att Jeerk lyft fram en för oss okänd kvalitet hos våra produkter. Vi hoppas vi kan bygga på det här."

140 ord

Lindab AB
Lars Dahlström

JEERK
Bobo
Email:bobo@jeerk.se

Stödmaterial:
Jpg bilder
Video finns

Om Lindab-koncernen:

Lindab är en internationell koncern som utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter och systemlösningar av tunnplåt för byggnadsindustrin.

De två affärsområdena, Ventilation och Profile, tillhandahåller allt från kompletta lösningar för inneklimat och byggnadssystem, till individuella ventilations- och byggnadskomponenter för alla typer av byggnader.

Lindab-koncernen omsätter ca 7 miljarder och har 4 000 medarbetare i 28 länder. Huvudkontoret är baserat i Grevie, utanför Båstad på den vackra Bjärehalvön. Se även www.lindab.com

Om Jeerk: