PRESSINBJUDAN: Lindbäcks premiärvisar framtidens studentboende på 16 kvm

Lindbäcks nya ytsmarta lägenheter på 16 kvm är de första i sitt slag i Sverige anpassade efter Boverkets nya byggregler. I lägenheterna inryms kök, badrum, plats för samvaro och sömn och en hel del smarta boendelösningar. Allt samlat på endast 16 kvm och med en hyra under 3000 kr i månaden.

Media inbjuds till en pressträff för att känna på hur det kan vara att bo och leva med alla möjligheter som finns i ett vanligt boende, här inrymt på ”endast” 16 kvm. Till pressträffen inbjuds även samtliga studenter och anställda på Luleå tekniska universitet som får möjlighet att tycka till och påverka det aktuella utförandet genom att fylla i enkäter.

Från Lindbäcks medverkar Lindbäcks Fastigheters VD Hans Lindbäck, Lindbäcks Byggs konstruktionschef Helena Lidelöw samt ansvariga arkitekter från Nordmark & Nordmark Arkitekter tillsammans då med studenter och anställda på Luleå tekniska universitet.

Plats: Laboratorievägen, (bakom F-huset), Luleå tekniska universitet

Tid: onsdag den 2 september kl. 11-14

Välkomna!

För mer information kontakta:
Hans Lindbäck, VD Lindbäcks Fastigheter
Tel: 0911-23 10 15 alt 070-206 60 11

Lindbäcks är Sveriges ledande företag inom industriellt byggande. Med modern teknik utvecklar och bygger vi sunda bostäder inomhus och monterar sedan snabbt, säkert och kostnadseffektivt, direkt på plats. Vi levererar till ledande fastighetsägare, såväl privata som offentliga, samt bygger hyresrätter och bostadsrätter i egen regi. Familjeföretaget startade 1924 i Piteå, där huvudkontor och produktion återfinns. Vi har även kontor i Stockholm och totalt är vi 200 medarbetare som arbetar efter våra kärnvärden; kunskap, engagemang och drivkraft.

Lindbäcks Fastigheter är en av Norrbottens största privata fastighetsägare med centralt belägna fastigheter i Piteå och Luleå. Lindbäcks Fastigheter förvaltar 1500 lägenheter, varav cirka 1000 är studentlägenheter, belägna i anslutning till Luleå tekniska universitet.