Riku Lyly utnämnd till tillförordnad COO för Stockmanndivisionen inom Lindex Group

LINDEX GROUP Abp, Pressmeddelande 19.6.2024 kl. 12:00 EEST

Riku Lyly, M.Sc., f. 1984, har utnämnts till tillförordnad Chief Operating Officer (COO) för Stockmanndivisionen inom Lindex Group Abp. Han börjar i sin nya roll den 15 augusti 2024. Som meddelats den 14 maj 2024 kommer nuvarande COO Tove Westermarck att lämna bolaget för en ny arbetsgivare. Westermarck och Lyly kommer samarbeta tätt för att säkerställa en smidig övergång.

Riku Lyly har arbetat inom Stockmanndivisionen sedan 2021, för närvarande som Chief Offering and Experience Officer. Innan Lindex Group har Lyly innehaft flera ledande positioner som marknadsdirektör inom Adidas Nordics och kommersiella ledarroller inom XXL Sports & Outdoor eCommerce.

”Jag vill önska Riku välkommen till denna nyckelroll inom Lindex Group. Hans starka internationella erfarenhet av varumärken, utveckling av sortiment och implementering av kommersiella strategier kommer att vara en viktig resurs i utvecklingen av Stockmanndivisionens affärsverksamhet och lönsamhet,” säger verkställande direktör Susanne Ehnbåge.

”Det är en stor ära för mig att få leda ikoniska Stockmann tillsammans med ett mycket professionellt ledningsteam, engagerade medarbetare och fantastiska kunder på alla våra marknader. Vi kommer att fokusera på våra kritiska lönsamhetsmål genom att kombinera ett starkt sortiment, engagemang för lojala kunder och en unik omnikanalupplevelse samt en förbättrad effektivitet,” säger Riku Lyly.

LINDEX GROUP Abp

Susanne Ehnbåge

Ytterligare information:
Group Communications & Investor Relations
MediaDesk tfn +358 50 389 0011, info@stockmann.com

Lindex Group Abp är en internationell flerkanalig detaljhandelskoncern som består av två divisioner: Lindex och Stockmann. Lindex är ett globalt modebolag vars syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt. Bolagets tre starka produktkategorier är dam- och barnkläder samt underkläder, där bolaget är marknadsledare i Norden. Stockmannvaruhusen är kända för sina högklassiga varumärkesurval i Finland och Baltikum. Bolagets syfte är att vara en marknadsplats för det goda livet. Lindexkoncernens omsättning uppgick år 2023 till 952 miljoner euro och bolaget hade ca 5 800 anställda. Koncernens rötter finns i Stockmannbolaget som grundades år 1862 och vars aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy. www.lindex-group.com