Stockmann Oyj Abp:s nya företagsnamn Lindex Group Oyj har registrerats i det finska handelsregistret

Lindex Group Abp, Övrig information som ska lämnas enligt börsens regler 22.3.2024 kl. 12.00 EET

Stockmann Oyj Abp:s ordinarie bolagsstämma som hölls den 21 mars 2024 beslöt att ändra företagsnamnet (firma) för koncernens moderbolag Stockmann Oyj Abp (parallellfirma på engelska: Stockmann plc) till Lindex Group Oyj (parallellfirmor på svenska: Lindex Group Abp, och på engelska: Lindex Group plc). Namnändringen och den relaterade ändringen av 1 § i bolagets bolagsordning har registrerats i det finska handelsregistret i dag den 22 mars 2024. Samtidigt har även en ändring av 11 § i bolagsordningen registrerats, som möjliggör att bolagsstämma kan ordnas som distansbolagsstämma utan stämmoplats.

Bolagets namn kommer att ändras i värdeandelssystemet och i Nasdaq Helsinkis handelssystem från och med den 25 mars 2024. Aktiens nuvarande handelskod STOCKA ändras till följd av ändringen av företagsnamnet, och från och med den 25 mars 2024 är handelskoden för bolagets aktie LINDEX. ISIN-koden för bolagets aktie (FI0009000251) samt bolagets FO-nummer (0114162-2) förblir oförändrade.

Uppdaterade identifikationsuppgifter:
Nytt företagsnamn: Lindex Group Abp
Ny handelskod: LINDEX
Ny emittentkod: LINDEX
ISIN-kod: FI0009000251
Orderbokens ID: 24363

LINDEX GROUP Abp

Susanne Ehnbåge

För ytterligare information:
Koncernkommunikation & Investerarrelationer
MediaDesk, tel. +358 50 389 0011
info@stockmann.com eller investor.relations@stockmann.com