Stockmannkoncernen ordnar en kapitalmarknadsdag i dag, den 16 november 2023

STOCKMANN Oyj Abp, Pressmeddelande, 16.11.2023 kl. 9.30 EET

Stockmannkoncernen ordnar sin kapitalmarknadsdag i dag, den 16 november 2023 som ett hybridevenemang på Allas Sea Pool i Helsingfors, samt som en direktsänd webcast. Under kapitalmarknadsdagen presenterar koncernen sina divisioners uppdaterade strategier och nya finansiella mål, vilka publicerades i ett börsmeddelande den 13 november 2023.

I agendan under kapitalmarknadsdagen ingår presentationer om koncernens två divisioner, Lindex och Stockmann. Koncernens verkställande direktör Susanne Ehnbåge och ekonomidirektör Annelie Forsberg ger en uppdatering om koncernens viktigaste teman och ekonomi. Lindexdivisionens strategi presenteras av verkställande direktör Susanne Ehnbåge, Director of Sales Caroline Öhgren och Director of Design, Purchase and Production Elisabeth Hedberg. Stockmanndivisionens strategi presenteras av COO Tove Westermarck och Chief Stockmann Style Officer Riku Lyly.

En direktsänd webcast kan följas via denna länk: https://stockmann.videosync.fi/cmd-2023. Presentationsmaterialet från kapitalmarknadsdagen kommer att finnas tillgängligt i dag ungefär kl. 13.00 EET på adressen koncernens webbsidor, och inspelningen av evenemanget efter evenemanget.

Ytterligare information:
Stockmannkoncernens Media Desk, info@stockmann.com, tel. +358 50 389 0011