Stockmannkoncernens årsredovisning och hållbarhetsrapport 2022 har publicerats

I dag publicerades Stockmannkoncernens årsredovisning och hållbarhetsrapport 2022. Bägge rapporterna finns på svenska, finska och engelska på vår webbplats i anslutning till Stockmanns årsredovisningshelhet 2022: https://ar2022.stockmanngroup.com/.

I årsredovisningen beskrivs Stockmannkoncernens samt Lindex- och Stockmanndivisionens affärsverksamhet, strategiska mål och resultat. Rapporten innehåller såväl de viktigaste nyckeltalen som höjdpunkterna under 2022. Hållbarhetsrapporten går igenom Lindex och Stockmanns teman, mål och framsteg relaterade till hållbarhetsarbetet enligt de förnyade standarderna Global Reporting Initiative (GRI).

År 2022 främjade vi målmedvetet utvecklingen av vår hållbarhet. Koncernens strategiska prioriteringar stöder en hållbar tillväxt inom bägge divisionerna. Vi är stolta över att ha förbundit oss till rättvisa och hållbara affärsrutiner och initiativet Science Based Targets initiative (SBTi) som ger oss tydliga ramar för utvecklingen under de kommande åren. Med anledning av detta kompletterade vi också beräkningen av Stockmannkoncernens CO₂-utsläpp i syfte att fastställa vetenskapligt baserade klimatmål (SBTi) för hela koncernen under 2023.

Ansvaret för människorna, naturen runt omkring oss, ekonomin och samhället är en central del av hela Stockmannkoncernens verksamhet. Vi är nöjda över att få dela information om vårt målmedvetna agerande och våra framsteg med våra intressenter. Vi befinner oss på en resa under vilken vi stöter på föränderliga utmaningar, men där även små handlingar har betydelse. Vi fortsätter målmedvetet på denna resa och utvecklar vår verksamhet tillsammans med våra intressenter.

Ytterligare information:

Stockmann Media Desk, tfn 050 389 0011, info@stockmann.com

Stockmann har ett mångsidigt och högklassigt sortiment inom mode, skönhet och hushållsprodukter för en ljuvlig vardag och fina fester. Vi inspirerar våra kunder till att göra hållbara och ansvarsfulla val. Stockmann har 8 varuhus i Finland och Baltikum samt nätbutiken stockmann.com. Ytterligare information om oss finns på stockmanngroup.com.