Stockmanns bokslut 2021 har publicerats

STOCKMANN Oyj Abp, Bokslut och verksamhetsberättelse 28.2.2022 kl. 09.00 EET

Stockmann har publicerat sin ekonomiska översikt för år 2021, som inkluderar styrelsens verksamhetsberättelse, koncernens bokslut och moderbolagets bokslut, samt sin förvaltningsöversikt och ersättningsrapport. Årsrapporteringshelheten, inkluderande dessutom årsöversikten och CSR-rapporten, publiceras under vecka 9 på adressen ar2021.stockmanngroup.com.

Den ekonomiska översikten, förvaltningsöversikten och ersättningsrapporten finns som pdf-bilagor till detta meddelande. Den ekonomiska översikten har även publicerats i formatet European Single Electronic Format (ESEF). Enligt kraven i ESEF har koncernbokslutets primära rapporter försetts med XBRL-markeringar. ESEF-rapporten finns tillgänglig på finska och engelska i respektive språkversioner av detta börsmeddelande. Revisionssamfundet Ernst & Young har lämnat en oberoende revisors rapport om rimlig säkerhet i enlighet med ISAE 3000 gällande Stockmanns ekonomiska översikt i ESEF-formatet.

Närmare information:
Pekka Vähähyyppä, ekonomidirektör, tel. +358 9 121 3351