Stockmanns verksamhetsberättelse och bokslut 2023 har publicerats

STOCKMANN Oyj Abp, Bokslut och verksamhetsberättelse 27.2.2024 kl. 9.00 EET

Stockmanns verksamhetsberättelse och bokslut 2023 har publicerats

Stockmann har publicerat sin ekonomiska översikt för år 2023, som inkluderar styrelsens verksamhetsberättelse, koncernens bokslut, moderbolagets bokslut och revisionsberättelsen. Redovisningen av icke-finansiell information ingår i styrelsens verksamhetsberättelse.

Dessutom har Stockmann publicerat sin förvaltningsrapport, ersättningsrapport, affärsverksamhetsöversikt samt hållbarhetsrapport. Samtliga rapporter finns som pdf-bilagor till detta meddelande samt på bolaget webbsidor på adressen https://www.stockmanngroup.com/sv/investerare/rapporter-och-publikationer. Årsrapporteringshelheten publiceras även på adressen https://ar2023.stockmanngroup.com under denna vecka.

Den ekonomiska översikten i xHTML-format publiceras i enlighet med ESEF-förordningen (European Single Electronic Format). ESEF-rapporten finns tillgänglig på finska och engelska i respektive språkversioner av detta börsmeddelande. Revisionssamfundet Ernst & Young har lämnat en oberoende revisors rapport om rimlig säkerhet i enlighet med ISAE 3000 gällande Stockmanns ekonomiska översikt i ESEF-formatet. Den ekonomiska översikten publiceras dessutom frivilligt i pdf-format som bilaga tillsammans med förvaltningsöversikten och ersättningsrapporten. Den ekonomiska översikten i pdf-formatet uppfyller inte publiceringskraven enligt värdepappersmarknadslagens 7:e kapitel, 5:e paragraf.

Susanne Ehnbåge
verkställande direktör

Närmare information:
Annelie Forsberg, ekonomidirektör
Jukka Naulapää, direktör för juridiska ärenden
Kontakt via Stockmannkoncernens MediaDesk info@stockmann.com, tel. +358 50 389 0011
Marja-Leena Dahlskog, Head of Communication & IR tel. +358 50 502 0060

Distribution:
Centrala massmedia

Stockmannkoncernen är en internationell flerkanalig detaljhandelskoncern som har två divisioner: Lindex och Stockmann. Lindex är ett globalt modebolag, vars syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt. Lindex är det ledande bolaget inom underkläder i Norden och är en föregångare inom hållbarhet. Stockmann är ett varuhusbolag för kvalitativa varumärken i Finland och Baltikum med syfte att vara en marknadsplats för det goda livet. Stockmannkoncernens omsättning uppgick år 2023 till 952 miljoner euro och bolaget hade ca 5 800 anställda. Stockmann Oyj Abp grundades år 1862 och bolagets aktier är noterade på Nasdaq Helsinki Oy. www.stockmanngroup.com