Våren kommer från Paris till Stockmann i mars

I mars presenteras modevärldens intressantaste nyheter och den parisiska livsstilen på Stockmann. Ljusets och kärlekens stad Paris förtjusar, doftar och smakar i Stockmann-varuhusen från och med den 1 mars.

Den parisiska livsstilen och de parisiska hemmen kännetecknas av vardagsestetik, livsglädje och konsten att leva i nuet. Parisare utstrålar bekymmerslöshet och självsäkerhet, en modern men samtidigt klassisk elegans. "Med vår Paris-kampanj vill vi inspirera och ge idéer till vardagen. Vi hoppas att kampanjen hjälper våra kunder att hitta det där sofistikerade lilla extra som gör att parisarna alltid är chic i varje situation”, säger Concept Manager Linda Koskinen, som ansvarar för kampanjen.

Nya modemärken i världsklass

I samband med Stockmanns Paris-kampanj introduceras nya internationella varumärken i Stockmanns utbud av dammode; t.ex. American Vintage, Iro och Busnel. Helt nya varumärken på den finska marknaden är franska Caroll som satsar på högklassiga naturmaterial och engelska Whistles som erbjuder vardagskläder med lyxkänsla. I de nordiska länderna säljs dessa varumärken endast på Stockmann i Helsingfors centrum.

American Vintage erbjuder kvinnor en avslappnad fransk stil med en ny twist – nu i alla Stockmanns varuhus och på stockmann.com. Modeälskare kan glädja sig åt att trikåkollektionen från den finländska designern Anna Ruohonen, även känd i Frankrike, kommer både till Stockmann i Helsingfors centrum och stockmann.com. IRO, som influerats av musikindustrin och modevärldens trender, har många väntat på och märket finns nu i varuhuset i Helsingfors centrum. Dessutom finns plus size-kollektionen Persona by Marina Rinaldi samt det högklassiga märket Busnel med stickade kläder i varuhuset i Helsingfors centrum. Opus-märkets högklassiga produkter introduceras som nya i sortimentet för dammode i Helsingfors centrum och Jumbo.

Sortimentet på Stockmanns skoavdelning för damer i Helsingfors centrum har kompletterats med stiliga skor från franska Minelli. Nya varumärken inom accessoarer i varuhuset i Helsingfors centrum är scarfar från Kenzo och på väskavdelningen kan modeälskare glädja sig åt MCM, Campomaggi och McQ Alexander McQueen. I mars finns även barn- och herrmode från ELEVEN PARIS hos Stockmann.

Vårmode, blomstermarknad och skönhetens fest

Första veckan i mars presenteras vårens intressantaste mode i varuhusen i Helsingfors centrum, Tammerfors och Åbo. På skoavdelningen för damer på fjärde våningen i Helsingfors centrum arrangeras Paris Fashion Show torsdagen den 3 mars kl. 17.30 och 18.30. Bloggaren Alexa Dagmar berättar om grunderna i den parisiska stilen fredagen den 4 mars i Tammerfors och lördagen den 5 mars i Åbo.

I varuhuset i Helsingfors centrum får vi den 12 mars kl. 14–15 uppleva äkta fransk elegans då Tara Jarmon presenterar sina vårmodeval i Tara Jarmon-butiken på damavdelningen, 3:e våningen. Dessutom firas Skönhetens Fest på Stockmanns kosmetikavdelning i varuhusen den 3–13 mars.

På Centralgatan i Helsingfors kan man uppleva stämningen på blomstertorget och njuta av franska delikatesser den 2–6 mars. Smakupplevelser erbjuds även i Stockmann Delikatessen, som har över 200 franska varumärken i sitt sortiment. Under kampanjen kommer tre kända proffs inom matbranschen att dela med sig av sina favoritrecept och sin kärlek till Paris: toppkocken från restaurang Pastis Timo Linnamäki, Top Chef-domaren och kokboksförfattaren Pipsa Hurmerinta samt bloggaren och kokboksförfattaren Prisca Leclerc tillreder mat i det franska kökets anda i Stockmann Delikatessen.

Mer information om evenemangen finns i mars på adressen: stockmann.com/tapahtumat.

Information: Pirjo Hästbacka, PR & Community Manager, tfn 050 356 8359
Foton: https://www.flickr.com/photos/stockmanngroup/