Guldregn över Lindex i Inhouse Awards 2023

Lindex inhouseavdelning kammade hem guld i tre av fyra kategorier - Årets idé, Årets kampanj och Årets inhouseteam - i Resumés och Dagens Medias tävling Inhouse Awards. Utöver ett guld tog också modeföretaget hem ett silver i kategorin Årets Idé samt ett silver i kategorin Årets samarbete.

"Dessa vinster är ett fint bevis på vårt hängivna arbete och kreativa höjd. Det värmer våra hjärtan att se hur särskilt kampanjerna "Support Your Sisters" och "Reinvent the Model" effektivt har kommunicerat och lyft fram det kvinnliga perspektivet på ett så engagerande sätt. Juryns motivering om vårt inkluderande och stärkande tillvägagångssätt går helt i linje med Lindex högre syfte – att inspirera och stärka kvinnor överallt. Vi är ett starkt team som kommer fortsätta att utmana normer, sprida positivitet och tillsammans göra Lindex ännu starkare och mer inkluderande”, säger Linda Olsson Director of Global Marketing på Lindex.

Motiveringen för Lindex som vinnare i kategorin ’Årets kampanj’ lyder:
Årets Kampanj berör – dig, en vän, mamma, syster och hela juryn. Den är lika naken, modig och stark som de medverkande modellerna. Det här är ett kreativt, föredömligt hjärtslitande exempel på kommunikation som engagerar på djupet, tar bort stigman och slår rekord i donation. Dessutom formad helt i linje med hur varumärket vill uppfattas - inkluderande och stärkande för alla kvinnor. Så skickligt genomfört!

Inhouse Awards är tävlingen som lyfter fram och hyllar reklam och kommunikation som skapas internt på företag runt om i Sverige. Tävlingen arrangeras av Dagens Media och Resumé, som kontinuerligt bevakar inhouseområdet med nyhetsrapportering, analys och insikter.

Prisutdelningen där vinnarna korades och hyllades ägde rum 29 november på Clarion Hotel i Stockholm.

Lindex övriga vinnarmotiveringar i de olika kategorierna

Vinnarmotivering Årets idé:
”Hur ser vi på oss själva? Och hur ser vi egentligen på andra? Vilka normer och värderingar finns det i vårt samhälle och är de sunda och inkluderande eller ger de oss en känsla av otillräcklighet? För ett långsiktigt arbete som är betydligt mer än en reklamkampanj, som både utmanar och uppmuntrar, som sprider positivism och en ökad självkänsla, ger vi priset för Årets idé.”

Vinnarmotivering Årets inhouseteam:
”När engagerade medarbetare utvecklar kommunikation som är kopplad till riktiga och viktiga frågor och som därför berör - så blir resultatet ett starkare varumärke och en ökad försäljning. Det här är möjligt att åstadkomma i en väl strukturerad, kreativ och modig organisation, där allt fler av de viktiga uppgifterna helt och hållet hanteras inhouse och där långsiktighet och ansvarsfullhet är två viktiga nycklar till framgång.”

Se Lindex prisvinnande kampanjfilmer här:
Support Your Sisters
Reinvent the Model

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 440 butiker på 18 marknader och försäljning online världen över genom tredjepartssamarbeten. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode och sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex högre syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt, och Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Citat

Linda Olsson Director of Global Marketing på Lindex