Information från Lindex med anledning av Stockmanns erbjudandehandling

Med anledning av dels att Stockmanns villkor beträffande registrering av Lindex varumärke i Ryssland uppfyllts, dels att Stockmanns erbjudandehandling nu färdigställts, lämnar Lindex följande information:

Lindex styrelse har med anledning av budet från Stockmann beslutat att senarelägga företagets årsstämma till den 20 februari 2008, kl 16.00, i Göteborg.

Med avsikt att inte försvåra fullföljandet av erbjudandet från Stockmann har Lindex åtagit sig att rådgöra med Stockmann avseende genomförandet av den omkapitalisering som offentliggjordes den 3 september 2007. Styrelsen i Lindex kommer inte att fullfölja omkapitaliseringen, om erbjudandet till aktieägarna i Lindex fullföljs.

Lindex styrelse har, i enlighet med reglerna rörande offentliga uppköpserbjudanden, utarbetat bifogade fullständiga rekommendation till aktieägarna vilken kommer att återges i Stockmanns erbjudandehandling. Den fullständiga rekommendationen innebär ingen ändring i förhållande till vad som tidigare meddelats, utan har endast anpassats till vad som gäller för införande i erbjudandehandlingen.

AB Lindex
Styrelsen

Bilaga till detta pressmeddelande: Uttalande från styrelsen i AB Lindex (publ) med anledning av uppköpserbjudandet från Stockmann Oyj Abp avseende aktierna i AB Lindex (publ)

För ytterligare information:
Conny Karlsson, styrelseordförande AB Lindex,
0705 - 21 19 18

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande och prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Estland, Lettland, Litauen och Tjeckien är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Taggar: