Lindex återkallar snäpparmband med katthuvud

Vi har blivit uppmärksammade på att ett snäpparmband med katthuvud är felkonstruerat och inte möter Lindex säkerhetskrav. Metallfjädern inuti armbandet är inte skyddad på rätt sätt vilket gör att dess vassa kanter kan utgöra en skaderisk.

Återkallelsen gäller snäpparmbandet med katthuvud i svart fuskpäls samt det i spräcklig fuskpäls, Lindex artikelnummer 7933964.

Vi uppmanar alla kunder som har fått eller köpt snäpparmbandet att lämna tillbaka det till en Lindex-butik och få pengarna tillbaka. Kunder som har frågor kan vända sig till Lindex kundtjänst på e-mail: support@lindex.com eller telefon: 010-452 62 00.

Vi är måna om våra kunders hälsa och säkerhet. Våra produkter genomgår omfattande kontroller för att uppfylla våra säkerhetskrav. Vi beklagar att snäpparmbandet felaktigt har passerat Lindex säkerhets- och kvalitetskontroller.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager
Telefon: 46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com