Lindex Extended – s/s 2015

En av de viktigaste trenderna som präglar vårens Extended-kollektion är enkelhet.

Precis som i vardagen, när kraven och stressen från omvärlden tränger sig på, är det naturligt att vi söker efter ett renare och enklare mode.

– Vi strävar ständigt efter att hitta de perfekta plaggen för att bygga en garderob bestående av ett fåtal, men perfekta, plagg som kan matchas och varieras i oändlighet, säger Nina Starck, Designchef på Lindex.

Silhuetten i Extended är naturligt elegant i neutrala färger. Kollektionen består av bekväma plagg med avslappnad passform, långa längder och snygga tryck som hämtat inspiration från berg, hav och skog i vår vackra natur.

Till vårens viktigaste detaljer hör skjortan, knytskärp i midjan, vävda toppar och den kortare byxan.

Vårens Extended-kollektion släpps i Lindex butiker och online på lindex.com i början av mars.

Se fler bilder på http://about.lindex.com/en/images/

För mer information, kontakta:
Mathilda Wilhelmsdotter Gundmark
PR & Press
Tel: 46 31 739 53 83
E-mail: mathilda.Wgundmark@lindex.com

Nyhet! Prenumerera på Lindex nyheter och följ Lindex i sociala medier.

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med över 480 butiker på 16 marknader. Vår affärsidé är att erbjuda ett inspirerande och prisvärt mode. Lindex sortimentet omfattar flera modekoncept inom dam-, barn- och underkläder för modeintresserade kvinnor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com

Taggar:

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com