Lindex har Sveriges smartaste logistikchef

Mats Olsson på modeföretaget Lindex har vunnit priset ”Årets logistikchef” i tävlingen ”Supply Chain Manager of the Year 2011” som avgjordes på Grand Hotel i Stockholm igår.

Juryns motivering löd ”För Lindex smarta materialhanteringslösningar och för kontrollen man har över hela varuflödeskedjan.”

- Jag är fantastiskt stolt och hedrad! Det här priset delar jag såklart med alla duktiga medarbetare på Lindex som varje dag ser till att rätt mode finns i rätt butik i rätt tid för att ge våra kunder modeupplevelse i världsklass! säger Mats Olsson, Logistikchef på Lindex

Tävlingen ”Supply Chain Manager of the Year 2011” har en lång tradition och delas årligen ut i flera europeiska länder. Tävlingen avgjordes på evenemanget ”600 minutes of Supply Chain” på Grand Hotel i Stockholm igår. Priset uppmärksammar innovation och framgång inom logistikarbete.

I december förra året öppnade Lindex sitt andra distributionscenter. Det nya DC ligger i Prag och förser butikerna i Tjeckien, Slovakien, Baltikum och Ryssland med modevaror. Lindex DC i Göteborg har varit i full drift sedan 2008. Förra året distribuerades 75 miljoner varor ut till modeföretagets över 430 butiker på 13 marknader.

- Lindex har en välfungerande logistik som bidragit till vår framgångsrika expansion och gör att modeintresserade kvinnor kan handla av prisvärt mode i någon av våra butiker eller Shop Online, säger Göran Bille, VD på Lindex

För ytterligare information kontakta:

Mats Olsson, Director of Logistics, Lindex                                    Tel: 031-739 54 60
                                                                                                 Mobil: 0706-977427
                                                                                                 E-mail: mats.olsson@lindex.com

Kaisa Lyckdal, Press Relations Manager, Lindex                         Tel: 031-739 50 60
                                                                                                E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande prisvärt mode. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom
damunderkläder, damkonfektion, barnkläder och kosmetik. Med över 430 butiker i Sverige, Norge, Finland, Baltikum
Tjeckien, Slovakien, Polen, Ryssland och Mellanöstern är Lindex en av norra Europas ledande modekedjor.
Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann.
Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Taggar: