Lindex Holly & Whyte lanseras äntligen för barn

I höst lanseras Lindex populära, preppiga koncept Holly & Whyte som kollektion också för barn

”Vi har länge haft tankar på att utveckla Holly & Whyte mot barn, och till hösten blir det äntligen verklighet! Holly & Whyte står för en skandinavisk fräschör med preppiga och lekfulla inslag i färger och mönster, så att addera barn känns som ett naturligt steg. Inte minst eftersom våra kunder efterfrågat det", säger Annika Hedin, Lindex Designchef.

I höstens Holly & Whyte kollektion hämtas inspiration från 60-talet och boarding school. Den korta kjolen, jumpern, den kabelstickade tröjan och club blazern har sin självklara plats i nya härliga färgkombinationer. I mönsterbilden syns rutor, ränder och djur på ett glatt och humoristiskt sätt. Färgskalan går i navy, mörkt grönt och klart gult med inslag av rött.

Höstens kollektion finns i storlek 62-86 för baby och i storlek 92-170 för barn.
För dam inkluderar Holly & Whyte också större storlekar i sortimentet, vilket innebär att delar av kollektionen går upp till storlek XXL, motsvarande storlek 52/54.

Höstens Holly & Whyte för dam och barn lanseras i samtliga Lindex butiker och på lindex.com den 8 september.

För högupplösta bilder, besök http://about.lindex.com/se/images/kids-campaign/

För mer information, kontakta:
Mathilda Wilhelmsdotter Gundmark
PR & Press
Tel: 46 31 739 53 83
E-mail: mathilda.Wgundmark@lindex.com

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med cirka 490 butiker på 18 marknader samt shop online inom all EU-länder och Norge. Lindex affärsidé är att erbjuda ett inspirerande och prisvärt mode till den modeintresserade kvinnan. Lindex sortiment omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. ’We Make Fashion Feel Good’ är Lindex kommunikationconcept som tydligt uttrycker vad Lindex gör och står för. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. För ytterligare information se www.lindex.com

Taggar:

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp Ytterligare information finns på www.lindex.com