Lindex kunder ger 10,4 miljoner kronor till cancerforskning

Med stort engagemang, stolthet och en särskilt designad kollektion, har Lindex tillsammans med sina kunder samlat in 10,4 miljoner kronor till cancerforskning.

”Oktober är en speciell månad för oss på Lindex, där vi får uppleva hur mycket vi kan uppnå när vi går samman för detta viktiga ändamål. Jag är stolt över alla våra medarbetare och kunder som visar än en gång att vi är starkare tillsammans”, säger Susanne Ehnbåge, VD på Lindex.

I år designade Lindex en särskild kollektion där 10 procent av försäljningen gått till cancerforskning. Lindex designade även ett särskilt armband och en tygpåse där all vinst donerats. Lindex har dessutom sålt Cancerfondens rosa band som i år formgetts av parfymkreatören och entreprenören Ben Gorham.

Sedan 2003 har Lindex varit en av huvudsponsorerna till Cancerfondens Rosa bandet-kampanj och bidragit till cancerforskning, ett forskningsområde som är i konstant behov av finansiellt stöd. I år har Lindex tillsammans med sina kunder på alla sina försäljningsmarknader samlat in 10,4 miljoner kronor. Av detta har 7,1 miljoner kronor samlats in i Sverige, vilket donerats till Cancerfonden.

Vi är väldigt glada över ännu ett lyckat samarbete tillsammans med Lindex där vi lyckats samla in 7,1 miljoner kronor till svensk cancerforskning, pengar som är livsviktiga för att nå vårt mål att färre ska drabbas och fler ska överleva cancer. Detta har möjliggjorts tack vare Lindex och det fina engagemang hos kunder som valt att handla kollektionen och Cancerfondens rosa band under oktober”, säger Jeanette Sundin, chef kommunikation och marknad på Cancerfonden.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager
Telefon: 46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com