Lindex lanserar inkluderande activewear

Lindex lanserar inkluderande activewear – med komfort, enkelhet och välbefinnande i fokus. Vårens släpp innehåller supermjuka, sömlösa plagg gjorda av återvunna material, designade för att andas och röra sig naturligt med ens kropp.

I detta första släpp av Lindex nya activewear för kvinnor i många former och storlekar, är komfort och mjuk rörelse i fokus. Varje plagg är gjort för att andas och hålla sig på plats, och har designats med känsla för detaljer för ökad komfort, som höga midjor, ordentligt med stretch, light support och en sömlös konstruktion. De supermjuka materialen är gjorda av återvunnen polyamid och varje plagg har stickats individuellt för att minimera överskott i produktion.

”Med komfort, enkelhet och välbefinnande i fokus, vill vi erbjuda plagg för varje kvinnas egna sätt att vara aktiv. Vår långa historia som underklädesexperter har gett oss en djup förståelse för den kvinnliga kroppen. För vårens activewear har vi designat mjuka plagg som rör sig naturligt med din kropp”, säger Madelene Ullbro, Design & Buying Manager Lingerie på Lindex.

Vårens släpp är den första lanseringen av Lindex nya activewear, som kommer att utökas med ytterligare funktion senare under året. Vårsortimentet består av leggings, sport-bh, bodysuits och toppar i storlekarna XS-3XL, samt gravidleggings med plats för den växande magen. Sortimentet lanseras online och i utvalda butiker genom flera släpp under januari och februari.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Citat

Madelene Ullbro, Design & Buying Manager Lingerie på Lindex