Lindex tilldelas pris på stort globalt event

Vid årets RLI Global Awards erhöll Lindex priset ”Highly commended” i kategorin "Rising Star". Rising Star-utmärkelsen tilldelas Lindex Franchise för entreprenörsanda, prestationer, långsiktiga ambitioner och ett internationellt expansionsprogram.

Bild fr. vänster: Maija Mannikoff (Franchise Project Coordinator), Johan Isacson (Director of Franchise), Martina Wake (Franchise Business Controller) och Anna-Carin Fribing (Franchise Concept Executive)

Lindex är också stolta över att vara ett av endast fyra varumärken nominerade i kategorin “Global Retailer”. Denna utmärkelse uppmärksammar och hedrar globala detaljhandlare som juryn anser vara i världsklass inom alla aspekter av deras verksamhet; levererar exceptionell tillväxt och anpassar varumärket efter de ständigt föränderliga branschtrenderna och kraven.

Det är fantastiskt att återigen få ett internationellt erkännande för vårt varumärke i form av dessa globala nomineringar, särskilt när de tilldelas av sådana framstående globala branschkollegor inom detaljhandeln. Tidigare i år vann Lindex "Best Emerging Franchise" vid IFA-konferensen i Orlando. Lindex är ett modeföretag med rötter i Sverige men har expanderat till många nya marknader runt om i världen. Jag tror att vårt fokus på design, hållbarhet och nära samarbete med våra leverantörer och partners är anledningen till Lindex internationella framgång”, säger Johan Isacson, Director of Franchise på Lindex.

Retail & Leisure International (RLI) är den enda globala tidningen som täcker både detaljhandel och fritidssektor. Tidningen innehåller globala nyheter, intervjuer med ledande detaljhandlare och branschinsikter. RLI Awards är ett årligt evenemang som uppmärksammar framgångar inom detaljhandeln i global skala. Under de senaste 14 åren har de årliga prisutdelningarna ägt rum i London, Dubai och senast Los Angeles. I år firade Global RLI Awards sitt 15-årsjubileum i London med en online "Virtual Award Ceremony" (på grund av Covid-19-pandemin), som hölls av RLI: s grundare Jayne Rafter.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager
Telefon: +46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Taggar: