Lindex utsedd till årets modeföretag

Lindex är utsedd till årets modeföretag och tilldelades utmärkelsen av Market Awards. I juryns motivering lyfts att Lindex spöat marknaden och tydligt stärkt sin position genom spännande och innovativa satsningar, tydligt kundfokus och ett framgångsrikt arbete med både sina fysiska butiker och sin e-handel.

Foto: Pax Engström Nyström

Vi är oerhört glada och stolta över denna fina utmärkelse och uppskattning. Det är alla Lindex medarbetares pris som med sitt stora kundfokus, fantastiska engagemang och helhjärtade insatser varje dag driver Lindex framåt. Vi har haft en framgångsrik utveckling och rekordstark tillväxt där vi tillsammans har lyckats växa både hållbart och lönsamt samt förstärkt vår varumärkesposition. Det är ett fint bevis på vår förmåga att möta våra kunders behov och önskemål i en föränderlig tid”, säger Susanne Ehnbåge VD på Lindex.

Motiveringen i sin helhet för Lindex som vinnare i kategorin ’Kläder & Mode’ lyder:
Vår vinnare har i stenhård konkurrens spöat marknaden och tydligt stärkt sin position i relation till konkurrenterna. Bakom den starka utvecklingen ligger spännande och innovativa satsningar, ett tydligt kundfokus och ett framgångsrikt arbete med både fysiska butiker och e-handeln.”

Market Awards är ett nyinstiftat pris som delas ut till de företag som har presterat bäst i detaljhandelns största branscher, utsedda av en namnkunnig jury. I en omfattande undersökning, som leds av tidningen Market i samarbete med Center for retailing vid Handelshögskolan i Stockholm, granskas försäljnings- och resultattillväxt samt andra ekonomiska nyckeltal, kundnöjdhet, varumärkesstyrka och marknadsposition samt innovationsförmåga och hållbarhetsarbete.

Prisutdelningen där vinnarna korades och hyllades ägde rum 19 oktober under en gala på Grand Hôtel i Stockholm.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Senior PR & Communications Manager
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 440 butiker på 18 marknader och försäljning online världen över genom tredjepartssamarbeten. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode och sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex högre syfte är att stärka och inspirera kvinnor överallt, och Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.