Succéöppning av ny Lindexbutik på Stockholm Central

I torsdags öppnade Lindex en ny butik på Stockholm Central och kön ringlade lång hela helgen. Butiken är enligt Lindex senaste butikskoncept och blir därmed först ut i Sverige med det nya konceptet.

– När vi öppnade klockan sju på morgonen var det minus 20 grader kallt ute och att sälja underkläder till småfrusna kunder var förstås en utmaning!  Men vår fina butik och vårt mode gjorde det till en fantastisk öppning och ett kvitto på att Stockholm gillar det vi gör, säger Ingvar Larsson Sverigechef på Lindex.

Butiken öppnade dagarna före Lindex stora underklädeskampanj startade och det märks tydligt på Stockholms Central. Överallt syns Lindex på storbildstavlor och i tunnelbanan med bilderna på den nya kampanjen.

- Vår marknadsföring ska inspirera samt skapa intresse att vilja besöka och handla i våra butiker eller i vår butik på nätet, det tycker jag att den här kampanjen gör. Den är snygg, visar mode och inte minst vår nya försäljningssuccé ”Bombshell”, säger Johan Hallin, Koncept- & marknadsdirektör på Lindex.

Den nya butiken har en yta på 270 m2 och är först ut i Sverige med Lindex senaste butikskoncept som lyfter fram varumärkets skandinaviska arv i inredningen, liksom naturmaterialen och mötet mellan olika strukturer och mönster ger en välkomnande butik i modern miljö. Förutom ny inredning lanserar även Lindex en ny typ av digital kommunikation med kunderna. I butiken finns en digital skärm som både inspirerar och informerar kunderna om Lindex sortiment. Butiken erbjuder prisvärda modekollektioner inom underkläder, bad, nattplagg, kosmetik och accessoarer.

Bilder från Stokholm Central - fotograf Per Myrehed

För ytterligare information kontakta:

Ingvar Larsson, Sverigechef Lindex      Tel: 46 31 739 50 06         E-mail: ingvar.larsson@lindex.com

Kaisa Lyckdal, Presschef Lindex          Tel: 46 31 739 50 60         E-mail: kaisa.lyckdal@lindex.com

Lindex är en av Europas ledande modekedjor med över 450 butiker på 14 marknader. Vår affärsidé är inspirerande och prisvärt mode . Lindex sortimentet omfattar flera modekoncept inom dam-, barn- och underkläder för modeintresserade kvinnor. Lindex är en del av den finländska börsnoterade koncernen Stockmann. Ytterligare information finns på www.lindex.com

Taggar:

Citat

– Det var en fantastisk öppning och ett kvitto på att Stockholm gillar vår fina butik och vårt mode. Alla nya butiker som vi öppnar i år kommer att vara i vårt nya butikskoncept
Ingvar Larsson, Sverigechef på Lindex.