Tillsammans med sina kunder stödjer Lindex cancerforskningen

Lindex är stolt partner till Rosa bandet-kampanjen som förenar modeföretagets kunder och medarbetare. I år skänker Lindex 10 procent av försäljningen under första helgen i oktober till cancerforskningen. Förutom att sälja Cancerfondens Rosa Band och armband erbjuder modeföretaget även ett par speciellt framtagna produkter i återvunna material där hela vinsten doneras.

”Vi tror på att vi är starkare tillsammans och att vi med gemensamma krafter kan göra stor skillnad. Lindex är fyllt av och omgivet av kvinnor och vi känner ett ansvar för var och en, därför är det en självklarhet för oss att stötta cancerforskningen. Under åren har vi samlat in 14,8 MEUR och det är tack vare våra fantastiska kunder och medarbetare. Vi ser nu fram emot årets rosa månad och hoppas på att bidra stort till den viktiga forskningen”, säger VD Susanne Ehnbåge.

Under första helgen i oktober skänker modeföretaget 10 procent av försäljningen på Lindex alla marknader och på lindex.com till cancerforskningen. Förutom att sälja Cancerfondens Rosa Band och armband har modeföretaget även designat ett särskilt paraply och en tygväska i återvunnet material där hela vinsten doneras.

Den 1 oktober bjuder Lindex in sina kunder till en Liveshopping på lindex.com för att stödja och samla in pengar till Cancerfonden. Modeföretaget skänker även 10 procent av försäljningen under Liveshoppingen till cancerforskningen.

Lindex är en av huvudsponsorerna till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanj och har sedan starten 2003 dedikerat oktober månad till att uppmärksamma och bidra till cancerforskningen. Tillsammans med sina kunder på Lindex 18 marknader har modeföretaget bidragit till en ökad medvetenhet om sjukdomen och har hittills samlat in 14,8 MEUR till cancerforskningen.

För mer information, kontakta;

Kristina Hermansson
Corporate Communications Manager
Telefon: +46 (0)31 739 50 70
E-mail: press@lindex.com

Lindex är ett av Europas ledande modeföretag med cirka 460 butiker på 18 marknader och försäljning online. Lindex erbjuder ett inspirerande och prisvärt mode för den modeintresserade och medvetna kvinnan. Sortimentet omfattar flera olika koncept inom dam-, barn-, underkläder och kosmetik. Lindex växer, både genom egna kanaler, franchise och tillsammans med globala modeplattformar. Lindex hållbarhetslöfte är att göra skillnad för framtida generationer genom att stärka kvinnan, respektera planeten och stå upp för mänskliga rättigheter. Lindex är ett helägt dotterbolag till Stockmann Oyj Abp. Ytterligare information finns på www.lindex.com.

Taggar: