Välkänd kvinnokvartett visar Lindex Pink Collection

Nu lanserar Lindex kollektionen Pink Collection till stöd för Rosa Bandet. Sammantaget donerar Lindex hela 10 procent av försäljningspriset från Pink Collection till Rosa Bandet.

Det är för femte året i rad som Lindex stödjer Rosa Bandet, som är Cancerfondens kampanj till förmån för bröstcancerforskning. I år ville modeföretaget bidra ytterligare och lät därför ta fram en unik kollektion specifikt för ändamålet. En högst välkänd kvinnokvartett bjöds också in för att visa upp kollektionen: Emma Wiklund, Eva Röse, Linda Sundblad och Jessica Folcker. Kampanjen syns i populärpress under oktober månad.

– Förra sommaren drabbades både min mamma och en av mina bästa vänner av bröstcancer. De lever idag tack vare att det upptäcktes i tid och kunde behandlas. Kan denna kampanj hjälpa att förhindra ett enda fall så har vi lyckats, säger Eva Röse, skådespelare.

I kollektionen återfinns bland annat romantiska stickade koftor, en stickad tunika i spetsmönster samt söta blusar med arbetade detaljer som exempelvis stråveck. Feminina överdelar matchas med en kort skinnkjol och tajta satinjeans. En spetsstickad basker med tillhörande scarf och matchande tuff väska gör intrycket komplett.

– Pink Collektion är en sammanhållen kollektion med utvalda plagg som blandar mjukt och kvinnligt med kontrasterande material med mycket attityd. Materialvalet har varit avgörande för kollektionens uttryck där skinn och satin blandas med såväl mjuk mohair som tunn bomull med strukturmönster, berättar Kicki Olivensjö, inköpschef på Lindex.

Kollektionen består av tolv modeller och accessoarer och säljs i utvalda Lindexbutiker från och med första oktober. Den finns även att köpa via Lindex Shop Online på www.lindex.se. Rosa Bandet med design av Lars Wallin säljs i alla Lindexbutiker under oktober månad.