Karin Lindblad ny chef för Capital Sales på Lindorff

Stockholm den 13 december 2012

Lindorff Sverige har anställt Karin Lindblad som chef för Capital Sales, Lindorffs affärsområde för portföljköp. Rekryteringen är ytterligare ett steg i Lindorffs långsiktiga mål att vara marknadsledande inom kredithantering i samtliga nordiska länder. Karin kommer senast från SEB.

Lindorff fortsätter att stärka sin position i Sverige genom att rekryterna till en nyckelposition inom affärsområdet
Captial Sales.

Det är ett spännande uppdrag säger Karin Lindblad. Lindorff är ett företag med starka värderingar och en ägarstruktur som jag gillar och trivs att arbeta inom. Jag upplever också Lindorff som ett oerhört professionellt bolag med stor      utvecklingspotential.

Capital Sales är ett växande område på marknaden och jag ser fram emot att kunna bidra till Lindorffs verksamhet med mina kunskaper och erfarenheter inom området, säger Karin Lindblad.

Karin kommer senast från SEB, där hon arbetat på storföretagarenheten med ansvar för försäkringsbolagssegmentet. Karin har mycket lång erfarenhet från bank-och finansbranschen och har bland annat varit verksam inom Skandia och Götabanken i olika chefspositioner.

Vi är mycket glada över att Karin vill ta steget till Lindorff. Hon kommer att tillföra mycket kunskap och arbeta aktivt med att representera oss och vår kapitalaffär på marknaden, säger Mireille Andersson, Försäljnings- och marknadschef på Lindorff i Sverige.

Karin tillträder sin tjänst i början av 2013 och kommer vara placerad vid Lindorffs svenska kontor i Stockholm.

För ytterligare information:

Mireille Andersson
Försäljnings- och marknadschef, Lindorff Sverige AB
Telefon: +46 761 97 08 83
E-post: mireille.andersson@lindorff.com

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 3 000 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 437 miljoner Euro år 2011, i Sverige omsätter företaget 703 miljoner SEK och har 225 anställda