Lindorff och Bonnier Solutions AB i nytt nordiskt samarbete

2013-06-25

Bonnier Solutions AB har inlett ett nytt nordiskt samarbete med Lindorff Sverige AB. Lindorff ska leverera tjänster inom kredithantering och på så sätt bidra till att skapa en effektivare kredithantering för Bonnierbolagen i alla nordiska länder.

Samarbetet omfattar ett ramavtal med alla bolag som ingår i Bonnierkoncernen i Sverige, Finland, Norge och Danmark och möjliggör för bolagen i koncernen att använda sig av Lindorffs lösningar för kredithantering.

Genom att välja Lindorff ser vi en stor möjlighet att uppnå effektiviseringsvinster och harmonisering i våra nordiska bolag när det kommer till kredithantering. Valet föll på Lindorff eftersom vi sökte en pålitlig samarbetspartner med ett kvalitativt erbjudande och med en räckvidd över hela Norden, säger Christopher Österlund, Project Manager, Bonnier Solutions AB.

Lindorff tillhandahåller effektiva kredithanteringstjänster till kunder över hela Norden. Med ett utpräglat kundfokus ser Lindorff stora möjligheter att bistå kunderna i samtliga nordiska marknader. Idag är Lindorff ledande på kredithantering i Norge, Finland och Danmark med en tydlig ambition att nå denna position även i Sverige.

Vi är glada och stolta att Bonnier Solutions AB valt oss i alla nordiska länder. Det visar att Bonnier Solutions AB har förtroende för Lindorff och kvaliteten i de tjänster vi erbjuder. Bonnierbolagen kommer att bli stora och viktiga kunder för oss. Vi ser fram emot samarbetet som stärker vår position på marknaden och bidrar till att uppfylla Bonnier Solutions ABs målsättning att effektivisera och harmonisera Bonnierkoncernens kredithantering, säger Mireille Andersson, Försäljnings- och Marknadschef, Lindorff Sverige AB.

För ytterligare information:

Mireille Andersson
Försäljnings- och Marknadschef, Lindorff Sverige AB
Telefon: +46 8 587 282 70
mireille.andersson@lindorff.com

Christopher Österlund
Project Manager, Bonnier Solutions AB
christopher.osterlund@sol.bonnier.se

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 3 000 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av kredithantering och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 500 miljoner EUR år 2012, i Sverige omsätter företaget 700 miljoner SEK och har 215 anställda.