Lindorff och Moderna Försäkringar i nytt samarbete

Pressmeddelande, Stockholm den 11 oktober 2011

Försäkringsbolaget Moderna Försäkringar har inlett ett nytt samarbete med Lindorff Sverige AB avseende kredithanteringstjänster. Lindorff ska leverera tjänster inom inkasso och på så sätt skapa en effektivare kredithantering för Moderna och deras kunder.

Valet föll på Lindorff då de har stor erfarenhet av att hantera krav kopplade till försäkringsverksamhet, både i Sverige och i övriga nordiska länder. De har även haft ett mycket bra samarbete med vår finska filial, säger Kamilla Hassander, Ekonomichef, Moderna Försäkringar.

Genom att välja Lindorff som leverantör ser vi en stor möjlighet att uppnå effektiviseringsvinster och utveckla samarbetet i Norden. Eftersom Moderna försäkringar är en del av Tryg Forsikring A/S som är ett av Nordens största försäkringsbolag var det viktigt för oss att få en partner inom kravhantering som kan hjälpa oss i alla nordiska länder där vi är representerade, fortsätter Kamilla Hassander.

Lindorff tillhandahåller effektiva kredithanteringstjänster till kunder över hela Norden. Med ett utpräglat kundfokus ser Lindorff stora möjligheter att bistå kunderna i samtliga nordiska marknader. Idag är Lindorff ledande på kredithantering i Norge, Finland och Danmark med en tydlig ambition att nå denna position även i Sverige.

Vi är glada över att Moderna Försäkringar valde oss till leverantör och vi ser fram emot att utveckla vårt samarbete över landsgränserna. Det ligger helt i linje med hur Lindorffkoncernen arbetar, att verka för att på nordisk basis leverera tjänster till våra kunder över landsgränserna, säger Mikael Inglander, VD Lindorff Sverige AB.

För ytterligare information:

Mikael Inglander
VD, Lindorff Sverige AB
Telefon: +46 8 587 281 00
E-post: mikael.inglander@lindorff.com

Kamilla Hassander
Ekonomichef, Moderna Försäkringar
Telefon: +46 8 684 12 000

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 2 600 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av betalningsuppföljning och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 390 miljoner Euro år 2010, i Sverige omsätter företaget 750 miljoner SEK och har 200 anställda.