Lindorff tecknar avtal med Elektroskandia

Pressmeddelande 2011-10-06

Grossistföretaget Elektroskandia har tecknat avtal med Lindorff Sverige för att sköta Elektroskandias kredithanteringstjänster. Avtalet, som löper i 12 månader, innebär att Lindorff ska leverera tjänster inom påminnelsehantering och inkassotjänster och på så sätt skapa en effektivare kredithantering för Elektroskandia och deras kunder.

Lindorff erbjuder kvalitativa tjänster, har en utvecklad kompetens och effektiva processer inom ramen för Elektroskandias nuvarande och framtida behov. Lindorff har även ett stort kundfokus vilket självklart är viktigt för oss. Detta sammantaget gjorde att vi valde Lindorff som leverantör, säger Ola Olofsson, kreditchef på Elektroskandia.

Lindorff har även ett tekniskt nytänkande som gör att vi kan hitta flexibla lösningar som anpassas efter kundens specifika behov, vilket skapar ännu bättre relationer mellan oss och våra kunder, fortsätter Ola Olofsson.

Vi är väldigt glada att Elektroskandia har gett oss detta förtroende och vi ser fram emot att tillsammans Elektroskandia utveckla deras processer. Det här är ett utmärkt exempel på hur vi kan förbättra relationen och arbetet mellan två parter. Avtalet med Elektroskandia är ett led i vår satsning med att utveckla vår fakturatjänst, säger Mikael Inglander, VD Lindorff Sverige AB.

För ytterligare information:

Mikael Inglander
VD, Lindorff Sverige AB
Telefon: +46 8 587 281 00
E-post: mikael.inglander@lindorff.com

Ola Olofsson
Kreditchef, Elektroskandia
Telefon: +46 761 38 03 16
E-post: ola.olofsson@elektroskandia.se

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 2 600 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av betalningsuppföljning och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 390 miljoner Euro år 2010, i Sverige omsätter företaget 750 miljoner SEK och har 200 anställda.