Mireille Andersson ny försäljnings- och marknadschef på Lindorff

Pressmeddelande, Stockholm den 4 oktober 2011

Lindorff Sverige har anställt Mireille Andersson som ny försäljnings- och marknadschef. Tillsättningen är ytterligare ett steg i Lindorffs långsiktiga mål att vara marknadsledande inom kredithantering  i samtliga nordiska länder.  Mireille kommer senast från Northern Trust.

Lindorff är idag marknadsledande inom kredithantering i Norge, Danmark och Finland. I Sverige är positionen inte lika framtonad vilket är något Lindorff arbetar aktivt med att förbättra. Detta ska bland annat uppnås genom att tillsammans med kunderna bistå kundens kund med kredithantering.

Det är ett spännande uppdrag säger Mireille Andersson. Lindorff är ett intressant företag med starka värderingar, ett enormt kundfokus och en intressant kombination av tjänster. Lindorff har både ett starkt varumärke och en stark internationell position.

Tanken är att Lindorff ska fortsätta växa och bli ledande inom kredithantering. Detta ska vi lyckas med genom att bland annat vässa erbjudandena, skapa ytterligare mervärde för kunderna och anpassa våra tjänster till relevanta målgrupper, säger Mireille Andersson.

Mireille Andersson kommer senast från Northern Trust, där hon har haft rollen som nordisk försäljningschef. Hon har en lång och gedigen bakgrund inom bank- och finansvärlden med 20 års erfarenhet från bland annat SEB.

Mireille är otroligt erfaren och jag är mycket glad att få med henne ombord. Hennes breda erfarenhet kommer hjälpa oss att skapa ännu mer värde för våra kunder. Mireille kommer också att ingå i den svenska ledningsgruppen, säger Mikael Inglander VD Lindorff Sverige.

Mireille tillträdde sin tjänst den 1 september och är placerad vid Lindorffs svenska kontor på Liljeholmen i Stockholm.

För ytterligare information:

Mikael Inglander
VD, Lindorff Sverige AB
Telefon: +46 8 587 281 00
E-post: mikael.inglander@lindorff.com

Mireille Andersson
Försäljnings- och marknadschef, Lindorff Sverige AB
Telefon: +46 761 97 08 83
E-post: mireille.andersson@lindorff.com

Lindorff grundades i Norge 1898 och har utvecklats till att bli ett av Europas ledande företag i branschen. Lindorff Group finns idag representerat i elva länder och har över 2 600 anställda. Vi erbjuder tjänster i hela kedjan av betalningsuppföljning och relaterade tjänster. Lindorff omsatte 390 miljoner Euro år 2010, i Sverige omsätter företaget 750 miljoner SEK och har 200 anställda.