Sparbankernas Affärsutveckling AB ger Lindorff fortsatt förtroende.

Lindorff har fått fortsatt förtroende att leverera krav- och kredithanteringstjänster till Sparbankerna genom Sparbankernas Affärsutveckling AB. Det nya ramavtalet sträcker sig över två år och omfattar, jämfört med tidigare avtal, fler tjänster inom området krav- och kredithantering samt stärkt fokus på utveckling och utökning av befintligt samarbete. Förutom krav- och kredithantering omfattar avtalet även tjänster inom områdena juridik, analys och återtag av objekt.

– Vi har valt att ge Lindorff fortsatt förtroende tack vare deras goda resultat, gedigna erfarenhet och mångåriga relationer med Sparbankerna. Vi går in i samarbetet i form av ett partnerskap där vi har som målsättning att ytterligare öka effektiviteten inom hanteringen av Sparbankernas förfallna fordringar. Sparbankerna har varit mycket nöjda under tidigare avtalsperiod och förtroendet för Lindorff är högt. säger Carl Boris-Möller, VD för Sparbankernas Affärsutveckling.

– Vi har de senaste åren breddat vårt tjänsteutbud och kommer lansera fler nya tjänster och lösningar under 2011, vilket gör att vi på ett ännu bättre sätt kan tillgodose Sparbankernas behov. Vi ser fram emot att samarbeta ännu närmare med Sparbankernas Affärsutveckling under kommande avtalsperiod och känner oss trygga med att vi fortsätter att utveckla vår service och leverans till Sparbankerna, säger Kenth Hanssen, Försäljnings- och Marknadschef på Lindorff.

För ytterligare information kontakta gärna:

Kenth Hanssen, 0732-74 80 42, kenth.hanssen@lindorff.com

Carl Boris-Möller, 0703-60 64 00, carl.boris-moller@sparbau.se

Lindorff är en av Europas ledande aktörer avseende hantering av kundfordringar och en av Nordens största köpare av förfallna fordringar. Lindorff har cirka 2400 anställda i 11 länder - Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Lettland, Litauen, Ryssland, Nederländerna, Tyskland och Spanien. Lindorff omsatte förra året 374 miljoner Euro. Lindorff ägs av Altor Equity Fund och Investor AB.

Om Sparbankernas Affärsutveckling

Sparbankernas Affärsutveckling är sparbankernas eget utvecklingsbolag. Bolaget arbetar på bankernas uppdrag fram sparbanksunika lösningar inom kundrelaterade områden men utvecklar även processer och rutiner för att förbättra bankernas interna effektivitet och för att underlätta samarbetet mellan sparbankerna, samt mellan sparbankerna och externa affärspartners. Bolaget har sitt säte i Stockholm men är verksamt över hela landet.