Hotelltextilföretaget Comforta investerar i tillväxt i Sverige

Den svenska hotellsektorn är under expansion under kommande år inom både affärs- och privatresande och det innebär en ökande efterfrågan på textilservice.

– Comforta har sedan starten haft en stadig tillväxt i Sverige och vi har nu behov av att göra investeringar som rör vår framtida kapacitet, säger Anders Bonnevier, verkställande direktör på Comforta AB i Sverige.

– Vi har beslutat att investera i nya verksamheter. De nya servicecentren innefattar tvätt- och kundtjänster och kommer att öppna i Stockholm och Malmö under 2011. Vi kommer också att anställa omkring 25 personer efter dessa investeringar, förklarar han.

Comforta AB grundades 2006 och är idag verksamt i hela Sverige och tillhandahåller tjänster åt mer än 100 hotell i hela landet. Comfortas första tvätteri grundades i Vaggeryd, nära Jönköping, år 2006.

Comfortas tvätt- och serviceprocesser är fokuserade på att vara ekologiskt hållbara. Företaget har uppdaterat sin Svanen-licens enligt de senaste kriterierna för Vattentvättservice.

Våra etableringar i Stockholm och Malmö är ett led i vår ambition att växa tillsammans med våra kunder samt att ge en ytterligare förbättrad service, förklarar Bonnevier.

För mer information kontakta:

Comforta AB, verkställande direktör Anders Bonnevier, tel. + 46 73 093 9811

Comforta

Comforta är ledande leverantör av textiltjänster för hotell och tillhandahåller tjänster åt hotell- och restaurangsektorn. Företaget har verksamhet i Finland, Åland, Sverige, Estland och Ryssland. Comforta har 450 anställda och hade en omsättning på cirka 46 miljoner euro år 2010. Comforta ingår i det finska textilserviceföretaget Lindström-koncernen, som är verksamt i 20 länder i Europa och Asien.

Taggar: