Viktigt meddelande till nötallergiker (hasselnötter och mandlar)

Report this content

Ofullständig märkning av Lindor Kub Mjölk 300g (Röd) Lindt & Sprüngli har upptäckt en ofullständig märkning av produkten ”Lindor Kub Mjölk 300g”. Produkten har tillverkningskoderna L1719Z, L2729Z, L5739Z, L6739Z och bäst före datum av 05.2010.

Märkningen är ofullständig eftersom den inte anger den frivilliga varningstexten att produkten ”kan innehålla spår av hasselnötter och mandel”. Varningstexten finns dock på engelska. Produkten har sålts till dagligvaruhandeln sedan mitten av november 2009. Lindt & Sprüngli har nu informerat alla kunder om situationen och produkterna är spärrade för försäljning i butik. Produkterna kommer att förses med tydlig märkning så fort som möjligt. Pralinerna i Lindor Kub Mjölk uppfyller Lindts högsta krav på kvalitet och pralinernas smakupplevelse påverkas inte av den saknade varningstexten. Högupplöst bild på Lindor kub mjölk finns att ladda ned på: www.lindt.com/se/swf/swe/information/produktinfo För ytterligare information vänligen kontakta: Patrick Faeh, Country Manager, Lindt & Sprüngli (Sweden) AB Tel: 0730-789968 pfaeh@lindt.com