Linklaters topprankade inom nordiska transaktioner

Report this content

Flera av de ledande rankinginstituten som mäter M&A-marknaden presenterade i dagarna sina rankinglistor för första kvartalet. Linklaters toppar listan över värdet på offentliggjorda nordiska transaktioner första kvartalet 2008 bland juridiska rådgivare, enligt både Bloombergs och Thomsons ranking.

Linklaters var rådgivare i åtta affärer, sammanlagt värda 9,8 miljarder dollar och har enligt Thomsons mätningar en marknadsandel på 20,9 procent.

– Topplaceringen i Thomsons och Bloombergs rankingar bekräftar vår strategi och att vi är den juridiska rådgivare som företagsledare och investerare i första hand vänder sig till när de står inför stora internationella affärer, säger Peter Högström, vd och delägare på Linklaters. Transaktionerna blir mer komplexa och ställer ökade krav på internationell kapacitet och här står Linklaters väl positionerade på den nordiska marknaden, fortsätter Högström.

Linklaters utsågs i dagarna till årets internationella advokatbyrå i Europa av IFLR (International Financial Law Review).