David Nilsson går vidare från vd-rollen på Linköping Citysamverkan

David Nilsson har drivit och utvecklat Linköping Citysamverkan framgångsrikt under fyra år och väljer nu att gå vidare i karriären. Styrelsen inleder därmed en rekryteringsprocess för att hitta en driven efterträdare som vill utveckla och förverkliga de stora utvecklingsprojekt som planeras i Linköpings stadskärna.

— Vi har haft förmånen att arbeta med David i fyra år och har tillsammans tagit stora kliv för att utveckla stadskärnan och stärka samverkan. David har gjort ett imponerande arbete med bolaget och dess samverkanspartners. Tillsammans har vi kommit en bra bit på vägen i vårt gemensamma arbete med stadskärnan, säger Christian Claesson, styrelseordförande för Linköpings Citysamverkan och regionchef öst på Lundbergs Fastigheter.

— Jag är tacksam och stolt över allt vi har åstadkommit under de här åren. Vi har stärkt och utvecklat den goda samverkansplattform som bolaget står för. Fastighetsägare, näringsliv och kommun har en gemensam bild av de utmaningar och behov som ligger framför dem och jag är övertygad om att Linköpings stadskärna har en spännande och utvecklande tid framför sig säger David Nilsson, avgående vd för Linköpings Citysamverkan.

Styrelsen söker nu efter en vd som tillsammans med näringsliv, fastighetsägare, kommun och samverkanspartners vill fortsätta utvecklingen av Linköpings viktigaste mötesplats och förverkliga projektet framtidens stadskärna.

— Att vara vd för Citysamverkan är oerhört spännande. Man är spindeln i nätet och pådrivare av stadsutvecklingsprojekt som inte bara påverkar människor idag, utan också under lång tid framöver. Och för Linköpings stadskärna är det mycket på gång, inte bara näringslivets utveckling och innerstadens geografisk tillväxt, utan också Ostlänken med nytt resecentrum – och naturligtvis Framtidens stadskärna, berättar Christian Claesson.

Samarbetspartner vid rekryteringen är AS&B Executive i Linköping.

Christian Claesson, ordförande Linköping City Samverkan AB
Tel:070-921 66 14
Mejl: christian.claesson@lundbergs.se

Vid frågor om rekryteringen kontakta
Conny Besterman, konsult och vd AS&B Executive
Mejl: conny.besterman@asb-executive.se

Linköpings innersta är hjärtat i staden, med trevliga och genuina miljöer, gångstråk och personliga butiker. Här finns drivna entreprenörer med spännande idéer som ser till att staden får liv och puls. Och här möts dagligen tusentals människor för att shoppa, äta en bit mat, ta en kaffe eller bara strosa längs gatorna. Alla är välkomna till Linköpings innersta. Linköpings hjärta.

Taggar: