Bolagsstämman i Linné Group har beslutat genomföra samgåendet med Cell och NMS

Bolagsstämman i Linné Group har beslutat genomföra samgåendet med Cell och NMS Extra bolagsstämma i Linné Group beslutade den 24 augusti 1999 att genomföra samgåendet med Cell Consulting Group AB och New Media Science ASA. Till ny styrelseordföranden har stämman valt Jan Carlzon. Nya ledamöter i styrelsen är vidare Johan Hernmarck och Björn Larsen. Rune Rinnan, Gino Vettese och Hans Källenius kvarstår som ledamöter. Nuvarande ledamöterna Peter Augustsson och Lars-Olof Bäckman avträder ur styrelsen. Linné Groups extra bolagsstämma har beslutat om nyemission av aktier till aktieägare i Oxyura Holding AB i form av ökning av aktiekapitalet med lägst 3.751.260 kronor och högst 4.168.067 kronor genom nyemission av lägst 3.751.260 aktier och högst 4.168.067 aktier, envar på nominellt en krona. Vidare har beslut fattats om ökning av aktiekapitalet med högst 2.898.551 kronor genom nyemission av högst 2.898.551 aktier, envar på nominellt en krona. De nya aktierna skall äga tecknas endast av ägare till aktie i det norska bolaget New Media Science ASA ("NMS") och/eller sådan optionsrätt ("Option") som utgivits av NMS i anledning av NMS fusion med Digital Hverdag AS. Styrelsen har av bolagsstämman bemyndigats att längst intill nästa ordinarie bolagsstämma besluta, vid ett eller flera tillfällen, om nyemission av aktier, utgivande av konvertibla skuldebrev eller skuldebrev förenade med optionsrätt till nyteckning, som sammanlagt ökar bolagets aktiekapital med max 4.000.000 kronor. Nuvarande informationschef Cecilia Hellman kommer att bosätta sig i USA och efterträds därför av Anna Hammarsköld, tidigare informationschef på Cell ICD AB. Ev frågor besvaras av: Cecilia Hellman Informationsansvarig, Linné Group AB (publ) Tel vx +46 31722 10 00, ank 1009 Mobil +46 739 733 009 E-mail: cecilia.hellman@linnegroup.com Gino Vettese Koncernchef, Linné Group AB (publ) Tel vx +46 31 722 10 00 ank 1002 Mobil +46 739 733 002 E-mail: gino.vettese@linnegroup.com Internetföretaget Linné Group AB (publ) är noterat på Stockholms Fondbörs O- lista. Koncernen är en av Skandinaviens största enheter för marknadskommunikation och affärsutveckling baserad på nya digitala media såsom Internet, digital-TV och Wireless Application Protocol, WAP. Koncernen har verksamhet i Stockholm, Oslo, Göteborg och Malmö. I koncernen ingår Propello film&tv och Caesar Affärssystem. Bland kunderna finns bland andra Volvo, Renault, Saab, Bank Nationale de Paris, Ericsson, Astra-Zeneca, Procordia, De norske Bokklubbene, Svenskt Flyg, Micro Bildelar och Electrolux Home. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/1999/08/24/19990824BIT00590/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/1999/08/24/19990824BIT00590/bit0002.pdf